اگر برای پیشگیری از هجوم ریزگرد‌ها از تالاب پریشان در شهرستان کازرون تدابیری اندیشیده نشود زندگی را برای مردم مختل می کند و سلامتی آن‌ها در معرض خطر قرار می گیرد.

دیروز فیلم‌هایی از گرد و غبار در آسمان کازرون در فضای مجازی منتشر شد که امروز جمال خداپرست معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون درخصوص آن توضیحاتی ارائه داد.

جمال خداپرست معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون امروز اظهار کرد: منشا این ریزگردها، بستر تالاب خشکیده پریشان در کازرون است.

او اضافه کرد: در صورت ادامه این وضعیت و هجوم ریزگرد‌ها هوای این شهرستان در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار می‌گیرد و زندگی را برای مردم کازرون مختل می‌کند و سلامتی شهروندان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با بیان اینکه همیشه گرد و غبار از سمت غرب وارد کازرون می‌شد، اما در عصر روز یکشنبه ۳۰مردادماه، گرد و غبار غلیظی از سمت شرق وارد شهر شد و آسمان شهر را پوشاند، افزود: در واقع این تالاب تبدیل به کانون ریزگرد شده است.

خداپرست با اشاره به اینکه این اتفاق یک بحران است، ادامه داد: البته دانشگاه تهران در این خصوص هشدار داده بود که دریاچه پریشان به تدریج به کانون ریزگرد‌هایی تبدیل خواهد شد که این ریزگرد‌ها حاوی گوگرد‌های خطرناکی است و باعث بیماری‌های تنفسی دشواری می‌شود.

او افزود: کشاورزی ناپایدار اطراف تالاب و چرای بی‌رویه دام در بستر تالاب پریشان باعث شده که بستر این تالاب خشک و به کانون ریزگرد تبدیل شود.

معاون اداره محیط زیست کازرون ابراز امیدواری کرد تدابیر لازم در کمیته محلی مدیریت تالاب پریشان که به ریاست فرماندار برگزار می‌شود اتخاذ شود تا از بروز بحران بیشتر پیشگیری شود.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

در ادامه فیلمی از وضعیت گرد و غبار امروز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ در شهرستان کازرون که توسط خبرنگار ما به تصویر کشیده شده را مشاهده کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
پس این مسئولان چه زمانی می خواهند دریاچه پریشان را احیا کنند؟ این همه باران بارید یعنی یه کارشناس وجود نداره که بگه چکار کنند که این همه آب و باران چطور ذخیره بشه و هدر نرود. خب حداقل از تجربه کشورهای دیگه استفاده کنید .
آخرین اخبار