مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: روزانه ۳۵۰ تن زباله غیر بازیافتی و غیر آلی دفن مهندسی و بهداشتی می‌شود.

غلامرضا ساکتی گفت: در هر شبانه‌روز حدود یک هزار تن زباله از سطح شهر اصفهان جمع‌آوری و در خطوط پردازش کارخانه، مواد آلی به کود کمپوست تبدیل می‌شود و مواد غیرآلی و سرندی معادل روزانه ۳۵۰ تن دفن بهداشتی و مهندسی می‌شود.

او از عقد قرارداد با بخشی خصوصی برای تبدیل مواد غیر آلی به سوخت خبر داد و افزود: در مرحله آزمایشی ۱۰ تن از زباله‌های غیر بازیافتی با استفاده از تکنولوژی حرارتی به سوخت مبدل می‌شود که تمام اقدامات انجام و به تست سرد رسیده است و با انجام تست گرم و نهایی در اوایل آبان‌ماه به تولید سوخت پیرولیزی خواهیم رسید که گام مؤثری در امحای مواد غیر بازیافتی و غیرآلی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: با تبدیل سالانه ۳۵۰۰ تن زباله غیر بازیافتی به سوخت علاوه بر اینکه از دفن آن‌ها جلوگیری می‌کنیم، به ارزش افزوده بالایی دست خواهیم یافت که اثرات زیست‌محیطی خوبی را در بر خواهد داشت.

او با بیان اینکه اقدامات اجرایی و عملیاتی واحد پیرولیز از سه ماه قبل از نوروز ۱۴۰۱ آغاز شده است و در حال حاضر به طور کامل زیرسازی آن شامل تجهیزات و امکانات آن انجام شده است، گفت: دو خط تولیدی پیرولیز جدا از یکدیگر است که مواد بازیافتی در کوره‌ها حرارت داده می‌شود و به سوخت تبدیل و آماده صادرات می‌شود که بهره‌برداری نهایی این پروژه تا پایان مهرماه یا اوایل آبان‌ماه امسال‌ انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.