پیش بینی برداشت ۲۵۵ هزار تُن انگور از تاکستان‌های ملایر

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت:پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۵۵ هزار تُن انگور امسال از حدود ۱۱ هزار هکتار باغ این شهرستان برداشت شود.

سیدمهدی میرباقری گفت:میزان برداشت سالانه انگور در این شهرستان را بیش از ۲۴۰ هزار تُن  است که نسبت به سال گذشته میزان برداشت انگور در این شهرستان تا حدودی افزایش دارد.

 او گفت: برداشت انگور را از نیمه شهریور  است که از ۱۰ هزار و ۸۲۶ هکتار سطح زیر کشت باغ‌های انگور در شهرستان ملایر، ۱۰ هزار و ۶۱۶ هکتار بارور و ۲۱۰ هکتار غیر بارور است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: پیش‌بینی متوسط میزان تولید انگور در این شهرستان در هر هکتار ۲۴ تُن در هکتار است  که حدود ۸۵ درصد از انگور تولیدی در این شهرستان از رقم کشمشی بی‌دانه است که ۷۷ درصد انگور تولیدی صرف تولید انواع کشمش می‌شود.

میرباقری گفت: میزان تولید سالانه کشمش در این شهرستان را بیش از ۴۵ هزار تُن  است که از این میزان بیش از ۳۱ هزار تُن کشمش آفتابی تیزابی، حدود ۲ هزار تُن کشمش آفتابی غیرتیزابی، یک‌هزار و ۳۰۰ تُن کشمش آفتابی دانه‌دار، ۱۱ هزار تُن کشمش کالیفرنیا گوگرد و سه هزار و ۲۰۰ تُن کشمش سایه خشک تولید می‌شود.

او به دیگر مشتقات تولیدی انگور در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد از انگور تولیدی ملایر به ۶ هزار و ۳۶۹ تُن شیره انگور، ۲ درصد معادل پنج هزار و ۹۵ تُن به آبغوره و سه درصد معادل هفت هزار و ۶۴۳ تُن انگور به دیگر مشتقات همچون سرکه، شربت و باسلق تبدیل می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: از این میزان انگور تولیدی در شهرستان ملایر، تنها هشت درصد معادل ۲۰ هزار و ۳۸۲ تُن به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود.

میرباقری گفت: بیشترین حجم تولیدی انگور از تاکستان‌های این شهرستان به انواع کشمش تبدیل و به بیش از ۱۷ کشور جهان صادر می‌شود.

 شهرستان ملایر دارای بیش از ۱۱ هزار هکتار باغ انگور است که سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن انگور از این میزان سطح زیر کشت برداشت می‌شود.

سال ۹۷ نظام تولید انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان و دومین میراث کشاورزی ایران در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به ثبت رسید.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار