صنایع بزرگ آبادان و خرمشهر برق تولید کنند

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:صنایع بزرگ استان از جمله آبادان و خرمشهر باید به اندازه نیاز مصرف خود برق تولید کنند.

کیومرث زمانی ، معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: بنا به دستور استاندار خوزستان، تمامی صنایع بزرگ استان نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع فولادی و سیمانی باید حداقل به اندازه نیاز مصرف خود نیروگاه تولید برق احداث کنند.

به گفته او صنایع بخش زیادی از برق مصرفی و سایر زیرساخت‌های استان را مصرف می کنند و با توجه به اینکه به احداث ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی در مراکز بار خوزستان نیاز است تولید برق در حد نیاز خود یا حتی بیشتر از آن برای تمام صنایع استان ضروری است.

این مسئول گفت : طرح احداث نیروگاه برق از سوی صنایع استان خوزستان باید تا پایان دولت سیزدهم تامین اعتبار و اجرایی شود.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در اولویت قرار داشتن مردم در تامین برق را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت : سازمان برق هیچ تعهدی برای تامین برق این صنایع در سال‌های آینده نمی دهد.

او تاکید کرد تولید عملی نیروگاه‌های حرارتی خوزستان در تابستان جاری کمتر از چهار هزار مگاوات است و انتقال تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل فاصله طولانی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتری تا مراکز بار و همچنین به دلیل خشکسالی و کاهش تولید، با افت ولتاژ زیاد و چالش‌هایی مواجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.