مدیرکل مدیریت بحران استان گفت : کرمانشاه در زمینه تامین آب دچار بحران و چالش جدی نیست.

غلامرضا شهبازی مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به تنش آبی که اکنون برخی از شهر‌های کشور با آن مواجهند، گفت : خوشبختانه در استان کرمانشاه از نظر تامین آب شرب مورد نیاز مردم بحران نداریم.

وی ادامه داد: در بخش شهری خصوصا در شهر کرمانشاه با تشکیل قرارگاه عملیاتی، وضعیت آب شرب مورد نیاز مردم به صورت هفتگی رصد می‌شود و اکنون در شهر کرمانشاه با تامین آب از سد گاوشان و منابع مختلف مشکل چندانی نداریم.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، در حوزه آب روستایی علاوه بر طرح‌های آبرسانی روستایی که در دست انجام است، به روستا‌هایی که کمبود آب دارند با تانکر آبرسانی می‌شود.

شهبازی ابراز امیدواری کرد با خنک شدن تدریجی هوا و کاهش مصرف آب خصوصا توسط کولر‌های آبی، تابستان امسال بدون مشکل پشت سر گذاشته شود.

وی عنوان کرد: البته با وجود همه این موارد، همچنان به همراهی مردم و صرفه‌جویی در مصرف آب نیاز داریم.

وی افزود: هم اکنون در برخی از سراب‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌ها دچار مشکل و خشکسالی هستیم که البته این معضل مربوط به سراسر کشور و ناشی از کاهش قابل توجه بارندگی‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه‌هایی برای کمک به نجات سراب‌ها و تالاب‌ها در نظر گرفته شده و با تانکر به آن‌ها آبرسانی می‌شود، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل کاهش قابل توجه دبی منابع آب و خشک شدن وسیع، فعلا آبرسانی کمکی به این سراب‌ها نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با شروع فصل پاییز، امسال بارش‌های خوبی داشته و شاهد احیا منابع آبی استان باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.