پیگیری خدمات الکترونیک دولت/ ۱۴

اتصال کامل آموزش و پرورش به درگاه دولت الکترونیک/ برنامه ریزی ۴۰ خدمت ویژه برای فرهنگیان و دانش آموزان

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: در بحث الکترونیکی شدن خدمات، بسیاری از خدمات آموزش و پرورش الکترونیکی شده اند.

 

بنا بر اعلام وب‌سایت ملی خدمات دولت هوشمند، مجموعاً ۷۳۴ خدمت از خدمات دستگاه‌های اجرایی، به صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند.

از این تعداد، تنها ۱۶ خدمت از سوی ستاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های تابعه به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند که در این میان، ۱۱ خدمت به وزارتخانه و ۵ خدمت به سه سازمان تابعه این وزارتخانه (سازمان نهضت سواد آموزی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده) اختصاص دارند.

در همین خصوص سجاد سیاح، سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت خدمات الکترونیک آموزش و پرورش در سند دولت الکترونیکی گفت: در بحث الکترونیکی شدن خدمات، بسیاری از خدمات آموزش و پرورش الکترونیکی شده اند و ما حدود چند هفته پیش به صورت کامل به پنجره خدمات دولت الکترونیک وصل شده ایم.

او گفت: بحث یکپارچه شدن خدمات الکترونیک متفاوت است. خدمات الکترونیک دولت ویژگی‌هایی خاصی دارد. به عنوان مثال از نظر ما ثبت نام دانش آموزان به صورت الکترونیکی جزء خدمات است؛ اما از نظر معیار‌های دولت الکترونیک چون این خدمت متعلق به عامه‌ مردم نیست، پس خدمت الکترونیک محسوب نمی‌شود.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: ما به درگاه دولت الکترونیک متصل شده ایم و خدماتی از جمله صدور مجوز مدارس غیر دولتی و صدور مجوز مهد کودک‌ها در سامانه خدمات الکترونیک دولت تعریف شده است.

سیاح افزود: برای خدمات الکترونیک برنامه ویژه تری داریم که از معیار‌های دولت الکترونیک بالاتر است. هم اکنون ۴۰ سرویس خدمت برای فرهنگیان و دانش آموزان در حال برنامه ریزی است که تا چهار ماه آینده این ۴۰ خدمت الکترونیک در پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

او تاکید کرد تا آن جایی که دولت اجازه داده آموزش و پرورش به طور کامل به سرویس خدمات دولت الکترونیک و بحث یکپارچگی متصل شده است.

سید ابراهیم رئیسی نیز در آخرین نشست خبری خود درباره اتصال تمامی دستگاه‌های کشور به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک اظهار کرد: دولت الکترونیک باید تاکنون شکل می‌گرفت؛ اما در شکل گیری دولت الکترونیک و در مرحله بعد دولت هوشمند عقب‌ماندگی داریم.

 رئیس جمهور افزود: اطلاعات موجود نزد دستگاه‌های مختلف سرمایه ملی است و دستگاه‌ها نباید در اشتراک‌گذاری این اطلاعات تعلل کنند. امکان استفاده به‌هنگام همه دستگاه‌ها از این اطلاعات ملی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

رئیس جمهور با تاکید بر این که اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک حتما در موعد مقرر انجام خواهد شد، اظهار داشت: باید‌های قانونی زیادی داشته ایم که علی‌رغم گذشت زمان قانونی آن‌ها انجام نشده بودند؛ اما دولت مردمی مصمم است این باید‌ها که به نفع کشور و مردم هستند، اجرایی شوند و دولت هوشمند هم قطعا در مهلت زمانی قانونی خود شکل خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
asad
۱۱:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
تا زمانی که دولت به کارمنداش نرسه راه دزدی هم هست دولت الکترونیک نمی تواند کاری بکند. الان هر مدرکی بخواهی در بازار پیدا میشه اینا از کجا می آیند دیپلم لیسانس .گواهی نامه وووووو هرچی دلت بخواهد قلابی ش هست چرا؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دبیر بازنشسته ۸۶
۰۵:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
برای بازنشستگانیکه سی واندی سال خدمت صادقانه کردند ولی شما آنها رادیگه معلم نمیدانید چه کردید واقا براتون ودیدگاه تون متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
آموزگار
۲۱:۲۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
سلام. شاید به لطف همین خدمات بود که سابقه ما را در سامانه رتبه بندی کاهش دادند و خودشان نوشتند و ثبت کردند و قابل ویرایش هم نیست، این چه ظلمی است. سابقه ما 15 سال است تا شهریور 1400 نه 11 سال.!!!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
سلام.
بیش از دو سال است که می خواهند سامانه دانش آموزی سیدا را راه اندازی کنند هر روز یک مشکل برای کاربران درست میشه و هنوز نتوانسته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
خب مبارکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
لطفا قولی که وزیر آموزش و پرورش در برنامه ثریا داد را پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
وقتی ی کاری درست انجام دادید حرفشو بزنید.گفتید4ماه اینده.پس وعده سرخرمن ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
قبلا اين كارها را مدارس انجام ميدادند و مجاني حالا پولي شد بركت ا...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
به عنوان یک عضو فرهنگی اگر صد در صد خدمات آموزش و پرورش هم الکترونیکی شود ،اما باز هم زیر پوست آن فساد موجود است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
وقتی سامانه ۱۱۱ ریاست جمهوری مرتب قطع است چگونه توقع داریدسایرسازمان ها خدمات الکترونیکی بدهند اول از خودتان شروع کنید