پس از بارش باران‌های مونسونی و به دنبال قطعی آب در چهارمحال و بختیاری، بیش از دو هزار نمونه برداری از آب در این استان انجام شد.

آقای دکتر احمدی به بحران اخیر قطعی آب طی چند روز اخیر در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: تامین و توزیع آب آشامیدنی به عهده آب منطقه‌ای و آبفا بوده و دانشگاه علوم پزشکی استان تنها نقش نظارتی دارد.

وی از انجام بیش از دو هزار نمونه برداری مختلف از آب توزیع شده در استان خبر داد و افزود: مدیریت این شرایط حتی از اپیدمی کووید ۱۹ اهمیت بیشتری داشت که به لطف خدا طغیانی رخ نداد و همواره آب اشامیدنی بهداشتی بوده است.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به حجم بالای مسافرت‌های نوروزی با توجه به رفع برخی محدودیت‌های کرونایی به دنبال واکسیناسیون وسیع و کاهش جدی آمار موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا گفت: تشدید نظارت‌ها و اموزش‌ها در ایام پیش رو و اربعین حسینی نیز تداوم دارد.

احمدی همچنین یاد آور شد: میزان موفقیت برنامه‌های حوزه سلامت بسته به میزان مشارکت مردم و همکاری سایر دستگاه‌ها است که خوشبختانه تا کنون این مشارکت‌ها خوب و قابل تقدیر بوده است.

وی در ادامه بر موثر بودن سبک زندگی سالم بر تامین سلامت افراد تاکید کرد و افزود: با اقدامات ساده مانند مصرف به اندازه نمک، چربی و شکر، کاهش و توقف مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر و افزایش فعالیت فیزیکی می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن و از جمله فشارخون و دیابت و سرطان‌ها پیشگیری نمود.

احمدی، دامنه جامعه هدف و تحت پوشش خدمات حوزه بهداشت را بسیار وسیع و شامل حال دوران پیش از ازدواج، بارداری، نوزادی، کودکی، نوجوانی، جوانی، سالمندی، داوطلبین ازدواج، مادران باردار، شاغلین ادارات و ... دانست و گفت: مرکز بهداشت استان برای آن‌ها بسته‌های خدمت تخصصی دارد.

وی افزود: هم اکنون خدمات بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی و بیش از ۳۱۵ مرکز بهداشتی درمانی و ده شبکه بهداشتی درمانی سطح استان در حال ارائه خدمات می‌باشد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام آمادگی برای دریافت پیشنهادات و انتقادات دریافت کنندگان خدمات حوزه بهداشتی، از همکاری خوب و تعامل موثر صدا و سیمای مرکز استان در آموزش و اطلاع رسانی و تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی تقدیر و تشکر نمود.

برچسب ها: قطعی آب ، آب اشامیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار