در سفر وزیر آموزش و پرورش رقم خورد؛

از افتتاح مدرسه تا اختصاص ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات آموزشی خراسان جنوبی اختصاص یافت.

 

مراسم استقبال از نوری وزیر آموزش و پرورش با حضور قناعت استاندار خراسان جنوبی، اسحاقی نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران استانی در بدو ورود به بیرجند انجام شد.

سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، پاسخگویی به سؤالات و مطالبات مردم در میز ارتباط مردمی در محل مصلای المهدی، حضور در شورای آموزش و پرورش استان و دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان از برنامه های این سفر است.

مردمی بودن اولین مولفه حکمرانی خوب

نوری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی سلام رسانده و اذعان داشتند هر استانی محصولی دارد و محصول خراسان جنوبی فرهنگی است.

او با بیان اینکه معلمان خراسان جنوبی سرآمد هستند افزود: شهید رجایی و شهید باهنر معلم بوده و شهید بهشتی نیز کارمند آموزش و پرورش بود؛ این سه شهید سه ضلع مثلث تعلیم و تربیت بودند.

نوری با بیان اینکه شهید رجایی در حوزه تربیت معلم کار می‌کرد، شهید باهنر در تربیت دانش آموز و شهید بهشتی در تدوین محتوای درسی فعال بود، ادامه داد: این شهدا دانش آموزان را در رژیم ستم شاهی برای انقلاب آماده می‌کردند و نمی‌توان تصوری جز شهادت برای آن ها داشت.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اکنون ایران در حوزه سلول‌های بنیادی یکی از قله‌های جهان است و زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار این عرصه یک معلم بود که اعتقاد داشت هرچه دارد از دوران معلمی است.

او با بیان اینکه ایران اکنون در ردیف سه کشور اول دنیا در این حوزه است، اظهار کرد:  شهید حسن تهرانی مقدم نیز که پدر موشکی ایران است فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر  شهید رجایی بود.

نوری با اشاره به اقدامات دولت مردمی شهید رجایی که اکنون در دولت فعلی در حال احیاست، تصریح کرد: مهم‌ترین و اولین مولفه حکمرانی خوب براساس اعتقاد ما که مسئولیت تکلیفی است که خداوند بر گردن ما نهاده، مردمی بودن است به این معنا که رئیس جمهور در طول کم‌تر از یک سال به ۳۱ استان سفر کرده و بین مردم، برای مردم و در راه رضایت خداوند تلاش می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حکمرانی خوب خارجی‌ها براساس جهان بینی مادی است، بیان کرد: دومین مولفه حکمرانی متعالی ایران، عدالت است؛ البته پیاده سازی عدالت سخت بوده که با ظهور امان زمان (عج) به صورت کامل محقق می‌شود.

او با بیان اینکه توزیع عادلانه یارانه‌ها، بحث واکسیناسیون و ساماندهی مالیات شرکت‌ها از جمله مولفه‌های عدالت محوری در این دولت است، گفت: در زمان آغاز دولت بودجه کسری بسیاری داشت و حتی ذخیره استراتژیک مواد اولیه و دارو به ۱۰ درصد رسیده بود، سررسید اقساط اوراق پیش فروش شده به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان به صورت ماهانه پرداخت می‌شد.

نوری با بیان اینکه در این شرایط با مدیریت مردمی و توکل بر خداوند حتی یک روز حقوق کارمندان به تعویق نیفتاد، تصریح کرد: اکنون دیپلماسی  فعال در روابط با کشور‌های جهان وجود دارد که شکل گیری ارتباط با ۲۱ کشور جهان این ادعا را اثبات می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبات اقتصادی نیز از دیگر موارد مهم مورد تاکید در این دولت است، ادامه داد: اکنون شاهد سیر نزولی قیمت در برخی اقلام نیز هستیم و اگر جریان تورم جهانی نبود اکنون سرعت اعتبارات و سازندگی بیش از این بود.

تعهد ۸ هزار میلیارد تومانی خیران برای مدرسه‌سازی

نوری با بیان اینکه تورم نسبت یه سال‌های گذشته در حال کاهش است، گفت: مردم به طرح‌های این دولت کمک بسیاری کردند و دلیل این اعتماد این بود  که دولت فعلی مانند دولت شهید رجایی است.

او با اشاره به همگرایی بی نظیر و بی سابقه سه قوه ضمن رعایت استقلال در شرایط کنونی، افزود: بحث رتبه بندی معلمان که یک شعار بود اکنون پیاده‌سازی شده و مطالبات معلمان از ۳۱ شهریور پارسال پرداخت شد.

نوری با اشاره به اینکه اراده دولت با همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی باعث به سرانجام رسیدن این امور برای معلمان شد، اظهار کرد: امسال بالاترین مدال‌ها را توسط دانش‌آموزان در طول تاریخ المپیاد‌ها از سال ۶۴ تاکنون کسب کرده‌ایم که به دلیل سرمایه گذاری جدی در حوزه‌های دانش بنیان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حذف بیمه فرهنگیان و تغذیه دانش آموزان در سال‌های گذشته، بیان کرد: پارسال خیرین ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش تعهد کردند که امسال این رقم به ۸ هزار میلیارد تومان رسید.

او با اشاره به همکاری ۹۰۰ گروه جهادی از مردم با آموزش و پرورش، گفت: این دولت زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود و لازم است مردم نیز همچون گذشته با صبوری، دولت را حمایت کنند.

میز خدمت پاسخگویی استاندار و وزیر آموزش و پرورش به سؤالات مردم

میز خدمت مدیران در خراسان جنوبی نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس و معاون سیاسی استاندار و جمعی از مدیران استان در محل نماز جمعه بیرجند برگزار شد.

گفتگوی بی واسطه و راحت فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و استاندار خراسان جنوبی از نکات مهم این دیدار است که مورد استقبال مردم واقع شده است.

تأکید استاندار بر بازگذاشتن درب اتاق مدیران به روی همه مراجعه کنندگان و اینکه وزیر برای همه افرادی که متقاضی دیدار باشند وقت می‌گذارد، از دیگر نکات مورد توجه در این میز خدمت است.

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه مادر در مهر شهر بیرجند

همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش و با همراهی استاندار خراسان جنوبی، مدرسه ۶ کلاسه مادر در مهر شهر به بهره برداری رسید.

این مدرسه خیرساز، نیاز دانش آموزان شمال شهر بیرجند به فضای آموزشی مناسب را برای سال تحصیلی پیش رو برطرف می‌نماید.

این واحد آموزشی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم قاینات و زیر کوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان به بهره برداری رسید.

این واحد آموزشی با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و دو تن از خیرین (مرحومه حاجیه فاطمه لمعی و حاج محمدحسن باقرپور) به بهره برداری رسید.

از مشخصات فنی این واحد آموزشی می‌توان به ۵۳۶ متر مربع زیربنا و هزار و ۲۶۰ مترمربع محوطه سازی اشاره کرد.

در پایان این مراسم از خیرین مشارکت کننده در امر ساخت این واحد آموزشی و تعدادی از خانواده‌های شهدا تقدیر شد.

اختصاص ۳۹ میلیارد تومان اعتبار تجهیزات آموزشی به استان

نوری وزیر آموزش و پرورش عصر جمعه در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به فرا رسیدن هفته دولت و اهمیت تحقق عدالت آموزشی ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

او افزود: به منظور تحقق تعهدات دولت برای طرح های خیرساز، طرح هایی که تا مهر ماه به نتیجه می‌رسد در این استان تامین اعتبار خواهد شد.

نوری بیان کرد: در ارتباط با سایر طرح ها که طبق بررسی‌های صورت گرفته نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است در سه مرحله اعتبار تخصیص خواهد یافت تا تعهد دولت در این زمینه محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در ارتباط با ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی متولی اداره راه و شهرسازی است که هماهنگی‌های لازم با وزیر مربوطه به جهت تسریع در کار صورت می‌گیرد، اما برای اینکه کار تعطیل نشود کمک اعتباری لازم ارائه می‌شود.

او گفت: درخصوص ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان سربیشه که طبق درخواست ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، تامین اعتبار خواهد شد.

نوری درباره درخواست نماینده مردم نهبندان و سربیشه برای تاسیس دانشگاه فرهنگیان در این حوزه انتخابیه توضیح داد: دانشگاه فرهنگیان اقماری اگر بخواهد تاسیس شود باید در هیات امنا مطرح و اگر تصویب شود از طریق وزیر علوم مجوز بگیرد که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رئیس جمهور همواره به افتخارآفرینی مردم این مرز و بوم تاکید دارند و می‌گویند تلاش مردم باعث شده که فرزندانشان در قله‌های پیشرفت جهانی علیرغم همه مشکلات قرار بگیرند.

او افزود: با توجه به مسئولیتی که در گذشته داشتیم، انتقال آب از دریای عمان را پیگیر بودیم و اگر بتوانیم یک میلیارد متر مکعب را به سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی انتقال دهیم، نتایج خوبی خواهد داشت و در فرآوری و اکتشاف معدن و کشاورزی این استان موثر خواهد بود.

نوری گفت: خراسان جنوبی دارای معادن زیادی است و در حوزه کشاورزی هم همین گونه که بسیار مهم است وقتی کشاورزی باشد، بازگشت به روستا انجام شود و رونق تولید شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد طرح رتبه‌بندی فرهنگیان توضیح داد: از ۹۰۰ هزار نفر کارکنان آموزش و پرورش بیش از نیمی شناسه ندارند که تلاش ما برای شناسه‌دار کردن کارکنان باید دوچندان باشد.

او ادامه داد: ۸۱۰ هزار نفر در این مرحله شامل رتبه‌بندی می‌شوند و تلاش می‌کنیم باقیمانده هم کارشان به‌زودی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.