زاهدی وفا در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی گفت: باید از سمت بازار سرمایه به سمت تولید حرکت کنیم.

زاهدی وفا سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در شصت و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی گفت: دولت طرحی را با عنوان تشکیل یک شرکت سرمایه گذاری استانی برای تامین مالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در هر استان در دستور کار دارد.

زاهدی وفا افزود: امروز انباشت فنی در واحد‌های تولیدی صنعتی کشور صورت پذیرفته، اما از آن برای تشکیل هسته‌های فنی که در مراکز تحقیق و توسعه فعال باشند صورت نمی‌پذیرد.

او اضافه کرد: دانش بنیان بودن تنها شعار نیست و ضرورت بقای ما در صحنه بین المللی است اگر نتوانیم محصولات خود را در بازار‌های جهانی عرضه کنیم، فرصت‌ها را تقدیم کشور‌های دیگر کرده ایم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تامین مالی و تسهیلات تکلیفی لحاظ شده در بودجه نتوانسته به دلیل مشکلات ناترازی در نظام بانکی کشورمان محقق شود و امروز با آنکه رشد نقدینگی کشورمان به ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده، اما نتوانسته در تولید ملی ورشد اقتصادی کشور سهیم باشد ودر چنین شرایطی باید سمت تجهیز منابع از سمت بازار سرمایه به سمت تولید حرکت کنیم.

او گفت: هنوز هم مشکلات بسیاری در سامانه جامع روابط کار وجود دارد و بحث دولت الکترونیک در این سال‌ها بار‌ها مطرح شد و دولت به دنبال تامین زیر ساخت‌های فناورانه لازم برای ساماندهی سامانه‌های وزارت کار است.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از امنیت شغلی هم گفت و قرارداد‌های موقت را موضوعی مهم دانست که باید تمام زوایای آن شفاف سازی و برای آن با خرد جمعی تصمیم گیری شود.

او افزود: تشکیل نشست‌های هم اندیشی دولت و بخش خصوصی سبب می‌شود تا مشکلات به صورت شفاف به مسولان و دولت منعکس گردد و مجالی می‌شود برای حل مشکلات دانش بنیان‌ها که حلقه مفقوده در زنجیره نظام تولیدی کشورند.

کارگزاران دولت  مشکلات واحد‌های صنعتی را با جدیت پیگیری کنند

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان هم در این شورا از کارگزاران دولت خواست تا مشکلات واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل استان را با جدیت پیگیری کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: امروز سرمایه گذاری کلان و ساخت مادر صنایع برای کشور مقدور نیست پس ضروری است تا مسولان برای رفع مشکلات کارگری، به ظرفیت کامل رسیدن صنایع مادر استان و راه اندازی مجدد صنایع تعطیل اقدام نمایند.

او بر لزوم بهره گیری از نخبگان، حل مشکلات کارگران، کارمندان و بازنشتگان و اصلاح نظام پولی ومالیاتی تاکید کرد و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی و عمرانی و دانش بنیان‌ها را شاه کلید توسعه پایدار دانست.

لزوم اصلاح روابط کارفرما و کارگر و ساماندهی سامانه‌های الکترونیکی دولتی

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در این شورا از لزوم اصلاح روابط کارفرما و کارگر، اصلاح قوانین مشاغل سخت و زیان آور و ساماندهی سامانه‌های الکترونیکی دولتی گفت.

مخلص الائمه طرح و بیان مشکلات را در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی زمینه ساز رفع موانع و مشکلات تولیدی دانست.

در این شورا که با ۷ دستور کار برگزار شد صاحبان صنایع، واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران بخش خصوصی، صندوق‌های بیمه و کارفرمایان به بیان دیدگاه‌ها نظرات و مشکلات بخش‌های خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار