ویز که زیرمجموعه گوگل است، در سپتامبر، اپلیکیشن کارپول را در آمریکا، برزیل و رژیم صهیونیستی تعطیل میکند.
برنامه تاکسی آنلاین کارپول برای سفرهای شهری محبوبیت یافته بود و یک برنامه اشتراکی عرضه کرده بود تا شرکتها بتوانند آن را به عنوان یک گزینه رفت و آمد به کارمندانشان عرضه کنند. رانندگانی که مشترک سرویس ویز کارپول بودند، برای سوار کردن مسافران به ازای هر مایل، ۵۴ سنت دریافت میکردند. اکثر رانندگان کارپول این سرویس را راهی برای صرفهجویی در بنزین میدانستند، نه کسب درآمد اضافی.
رواج دورکاری و تدابیر سلامتی در دوران پاندمی، باعث کمرنگ شدن محبوبیت کارپول شد. اگر چه اکثر کارمندان امسال با محل کار خود بر میگردند، اما علاقه به کارپول و استفاده از وسایل نقلیه عمومی هنوز به وضعیت دوران قبل از پاندمی برنگشته است.
براساس گزارشها، افراد بیشتری مدل کاری ترکیبی که به صورت دورکاری و حضور در محل است را دنبال میکنند یا تنها برای جلسات و رویدادهای دیگر در محل کار حضور پیدا میکنند و در نتیجه، افراد بیشتری به تنهایی به محل کار میروند.
بیشتر بخوانید