مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز گفت: خط مکانیزه پاک کردن کله‌پاچه دامی به زودی در این مجموعه افتتاح می‌شود.

البرز کریمی گفت: تنها بخش کله‌پاک کنی سنتی که ساختمان آن مربوط به ۳۰ سال قبل و جزو کشتارگاه صنعتی هم نبوده به دلیل برخی مشکلات بهداشتی تعطیل شده و خط تولید تمام خودکار صنعتی جایگزین این بخش به زودی افتتاح می‌شود.

او با اشاره به حواشی و اتفاقات به وجود آمده طی چند روز گذشته درباره کشتارگاه صنعتی دام اهواز و شائبه تعطیلی آن گفت: این واحد کشتار صنعتی دام به هیچ عنوان تعطیل نشده و سالن‌های صنعتی و بهداشتی کشتار دام و نحوه کشتار کاملا بهداشتی و مورد تأیید بازرسان کارشناسان بهداشت و دامپزشکی استان است.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهوا می‌گوید: پنج ناظر بهداشتی دامپزشکی در سه مرحله قبل، حین و بعد از کشتارگاه بر نحوه کشتار دام و سلامت دام پیش از ورود به خط کشتار و عاری بودن آن از بیماری‌های دامی نظارت دارند و چنانچه دام‌های وارد شده به کشتارگاه کوچک‌ترین مشکل یا علائم بیماری داشته باشند، بلافاصله از کشتارگاه خارج و علاوه بر آن تمام دام‌های سنگین و سبک قبل از ورود به کشتارگاه تحت معاینات دامپزشکی و دامی قرار می‌گیرند؛ پس از صدور گواهی سلامت و اطمینان از سلامت و عدم بیماری اجازه ورود به کشتارگاه صادر می‌شود.

آقای کریمی ادامه داد: فقط در طول پنج سال گذشته تعداد یک هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک، حدود ۵۰ رأس دام سنگین و تعداد زیادی آلایش دامی از قبیل جگر، دل، قلوه و کله‌پاچه گاو، گاومیش، گوسفند و بزغاله به ارزش تقریبی ۲۴۰ میلیارد ریال به علت بیماری و غیرقابل استفاده بودن توسط دامپزشکان و بازرسان فنی بهداشتی کشتارگاه جداسازی، حذف و معدوم شدند.

او درباره شایعه تعطیلی این واحد اقتصادی توضیح داد: خط و سالن کشتار صنعتی دام به هیچ عنوان تعطیل نشده و مشکل بهداشتی هم ندارد، مورد تأیید کارشناسان بهداشت و دامپزشکی است و دادستان و مدیران استان هم هفته گذشته از آن بازدید کردند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز ادامه داد:  در تغییرات صورت گرفته خط تمام صنعتی آلایش‌های دامی با حداقل تماس دست به زودی افتتاح و با افتتاح آن همه نگرانی‌ها درباره این موضوع برطرف می‌شود.

البرز کریمی گفت: بخش کله‌پاک کنی سنتی که پلمپ شده بود به طبقه زیرین منتقل و به زودی دستگاه‌های تمام خودکار این بخش از استان سمنان وارد کشتارگاه و نصب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.