همدان میزبان نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در همدان خبر داد.

هاشم مظاهری گفت: این نمایشگاه ۸ تا ۱۲ شهریور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان دایر می‌شود و ساعت بازدید ۱۶ تا ۲۲ خواهد بود.

او تعداد کل غرفه‌های نمایشگاه را ۱۹۳ غرفه اعلام کرد و گفت: ۵۷ غرفه از استان‌ ها، ۱۰ غرفه شهر‌ها و روستا‌های جهانی و ملی، ۷۳ غرفه از شهرستان‌های استان و ۱۱ غرفه از خانه‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی صنایع دستی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ۴۲ غرفه سوغات بومی و غرفه‌های آزاد و هفت سیاه چادر و چادر‌های عشایر در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

مظاهری گفت: از جمله مزیت‌های شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات استان همدان می‌توان به اجرای زنده موتابی که رشته منسوخ شده‌ای است، در فضای باز برای عموم مردم اشاره کرد.

حضور پررنگ سیاه چادر‌ها و چادر‌های عشایر و نمایش پخت نان، پخت آش، دوغ محلی و لبنیات عشایر، ارائه خوراکی‌های محلی منطقه و توانمندی‌های عشایر و اقوام به منظور ایجاد جذابیت در نمایشگاه انجام خواهد شد.

او گفت: برگزاری سه دوره آموزشی شاغلان برای هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه، حضور استاد کاروند، مبدع سبک منبت گلریز و هنرمندان منبت‌کار اشترمل تحت عنوان تور بازدیدی و برگزاری مسابقه انتخاب آثار نفیس و فاخر در نمایشگاه و اهدای لوح و کادو به سه هنرمند فاخر از جمله برنامه‌های نمایشگاه است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان تصریح کرد: انتخاب سه غرفه برتر نمایشگاه و اهدای لوح غرفه‌های برتر، ساخت تیزر تبلیغاتی نمایشگاه و اشتراک‌گذاری گسترده در فضای مجازی، دعوت از کلیه مدیران ادارات دولتی و همکاران برای بازدید از نمایشگاه برای این دوره از جشنواره درنظر گرفته شده است.

مظاهری با بیان اینکه همه استان‌ها به جزء آذربایجان غربی، لرستان و چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه شرکت کرده‌اند گفت: شهر‌ها و روستا‌های جهانی و ملی شامل لالجین شهر جهانی سفال، ملایر شهر جهانی مبلمان منبت، تبریز شهر جهانی فرش دستباف، مشهد شهر جهانی سنگ، میبد شهر جهانی زیلو، تویسرکان شهر ملی منبت گلریز، اشترمل روستای ملی منبت گلریز، داویجان روستای ملی مرواربافی، خراشاد روستای جهانی توبافی و بوشهر شهر ملی حصیربافی در این نمایشگاه حضور دارند.

در این نمایشگاه غرفه‌های استان همدان شامل ۴۴ غرفه از همدان، هفت غرفه ملایر، هفت غرفه تویسرکان، هفت غرفه بهار و لالجین، سه غرفه نهاوند، و اسدآباد، کبودراهنگ، رزن و درگزین هر کدام با دو غرفه حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار