برگزاری اجلاس «همدان، مرکز جهانی طب سینوی»

اجلاسیه «همدان، مرکز جهانی طب‌سینوی» مهر امسال در همدان برگزار می شود.

دبیر اجرایی این اجلاسیه گفت: اجلاسیه «همدان، مرکز جهانی طب‌سینوی» بعد از ماه صفر و در مهر گزار می‌شود .

محمد صیفی‌کار گفت:طب ایرانی دارای قدرت پیشگیرانه است و باید به گفتمان تبدیل شود تا کاهش مراجعه درمانی را شاهد باشیم.

پیش‌بینی شده است کتابخانه دیجیتال با پایه همدان و طب سینا به عنوان نخستین کار در اجلاسیه راه‌اندازی شود.

او گفت:برای فرهنگ‌سازی به استفاده از نام‌های ابن‌سینا، اسامی "سینا، علی، حسین" و نام مادر وی "ستاره" انتخاب و به ثبت‌احوال اعلام شده تا در روز همدان به خانواده‌هایی که فرزندانشان را به این نام‌ها نامگذاری می‌کنند، هدیه‌ای تعلق گیرد.

دبیر اجرایی اجلاسیه همدان مرکز جهانی طب سینوی افزود: در نظر داریم موزه اشیاء زرین و سیمین در همدان راه‌اندازی شود همچنین مراسم روز همدان با همکاری نظام پزشکی برگزار می‌شود .

صیفی کار با بیان اینکه موزه دائمی طب سنتی در باغ بدیع‌الحکما راه‌اندازی خواهد شد، گفت: افتتاح سلامتکده و دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی و جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی در مجموعه عین‌القضات از دیگر برنامه‌های اجلاس خواهد بود.

او گفت: بیش از ۲۰۰ شرکت و مرکز که نام و فعالیتشان مرتبط با بوعلی و طب سنتی است، احصا شده و زیرنظر دانشگاه در این اجلاسیه فعالیت خواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه نقاشی در آرامگاه بوعلی، هم‌نویسه اسامی "ابن‌سینا" و "بوعلی"، مسابقه‌های عکاسی و ورزشی، ساخت فیلم "حکیم" در همدان، تور عکاسی و گردشگری، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و ساخت موسیقی فاخر توسط حسام‌الدین سراج از دیگر برنامه‌های اجلاسیه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار