مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت:در سطح استان اصفهان ۱۹ کانون فرسایش بادی شناسایی شده است که مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار را شامل می‌شود.

منصور شیشه فروش در سفر به کاشان با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان اصفهان بحث آلودگی هوا است، گفت: ریزگرد‌ها یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا در  استان اصفهان است.

او با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان اصفهان ابراز داشت: فرونشست زمین، خشکسالی، کاهش منابع آب و ... از جمله مواردی است که استان اصفهان و شهر کاشان را تهدید می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه ریزگرد‌ها یک مشکل جدی برای استان است، تصریح کرد: در سطح استان اصفهان ۱۹ کانون فرسایش بادی شناسایی شده است که مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار را شامل می‌شود.

او با اشاره به لزوم ورود پژوهشگران و محققین برای کاهش آسیب‌های ریزگرد‌ها تصریح کرد: کارگروهی برای مقابله با گرد و غبار و ریزگرد‌ها تشکیل شده است که با همکاری دستگاه‌های ذی ربط در حال شناسایی و مهار این کانون‌های ریزگرد هستند.

شیشه فروش با اشاره به خطر فرونشست برای استان اصفهان و شهرستان کاشان تصریح کرد: طرح‌های مطالعاتی جامعی به این منظور در دو شهرستان اصفهان و کاشان در حال تدوین است.

او با اشاره به اینکه استان اصفهان جانشین تهران در مدیریت بحران است، خاطرنشان کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در کاشان به عنوان پایگاه معین اصفهان در منطقه شمال استان اصفهان تأسیس می‌شود.

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.