معاون اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: پرونده ۲۲ اثر تاریخی و فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی مستندسازی شد.

عبدالمجید شاکری شمسی گفت: یزد دارای پنج اثر ثبت‌شده در فهرست جهانی یونسکو است و تاکنون ۱۹۴۵ اثر فرهنگی و تاریخی آن در چهار حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این میان ۱۶۸۶ اثر در حوزه غیرمنقول و تعداد ۶۹ اثر در حوزه منقول و تعداد ۱۳۶ اثر در حوزه ناملموس و ۵۴ اثر در حوزه طبیعی بوده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: آثاری که پرونده آن‌ها برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور تهیه‌شده است، متعلق به شهرستان‌های یزد، اشکذر، ابرکوه، مهریز، خاتم و بافق هستند.

به گفته او، استان یزد تعداد بی‌شماری از آثار تاریخی و طبیعی با ارزش را در خود جای‌داده است.

شاکری شمسی می‌گوید: یکی از وظایف مهم ما مطالعه و بررسی آثار فرهنگی تاریخی و طبیعی به‌منظور ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی و بررسی، شناسایی آثار فرهنگی و تاریخی و طبیعی دارای ارزش و همچنین تهیه شناسنامه‌های فنی و سایر موارد مربوط به ثبت آثار منقول و غیرمنقول تاریخی فرهنگی، بافت‌های تاریخی، میراث طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی است تا با ثبت این آثار زمینه حفظ و احیاء بهتر آن‌ها فراهم شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.