فرماندار مشهد گفت: در راستای خدمت به زائران، تامین ارزاق عمومی طی روز‌های پایانی صفر در ۵۰۰ نقطه از اطراف حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

محسن داوری فرماندار مشهد در نشست تخصصی فعالان گردشگری مشهد با رویکرد معرفی طرح مهمان امام رضا (ع)، ادب حضور و تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در مراکز گردشگری که شامگاه یکشنبه ششم شهریور برگزار شد، گفت: مشهد به واسطه آئین‌ها و مراسم‌های روز‌های پایان ماه صفر می‌شناسند.

فرماندار مشهد با بیان این‌که امام رضا (ع) فلسفه وجودی این شهر است، ادامه داد: بنا داریم امسال متفاوت از سال‌های گذشته، به زائران خدمت کنیم، برای تامین ارزاق عمومی طی روز‌های پایانی صفر در ۵۰۰ نقطه از اطراف حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

داوری بیان کرد: در مسیر پایانه مسافربری تا حرم مطهر رضوی ۱۴ هزار مترمربع موکب خدمت‌رسانی به زائران ایجاد خواهد شد.

ساخت هتل متناسب با زیست‌بوم مشهد

حجت‌الاسلام حمید آقاسی زاده دبیر تشکلات مردمی عفاف ‎و حجاب خراسان رضوی گفت: اگر چه در دیگر کشور‌ها هتل‌ها متناسب با اقلیم و فرهنگی آن‌ها ساخته و بهره‌برداری می‌شوند، اما در مشهد برخی هتل‌ها متناسب با زیست بوم شهر علی ابن موسی الرضا ساخته نشده‌اند، باید متناسب با این شهر هتل‌ها ساخته و بهره‌برداری شوند.

او با بیان این‌که غنای فرهنگی و تمدنی خود را باید منتقل کنیم، افزود: مشهد باید مرکز واردات ارز و صادرات فرهنگ باشد.

حجت‌الاسلام حمید آقاسی زاده ادامه داد: به همت و مدد فردوسی چندین کشور جهان فارسی زبان هستند و باید از این فرصت برای انتقال فرهنگ استفاده کرد.

او تاکید کرد: برای انتقال فرهنگ باید از ظرفیت‌های هنری استفاده کنیم تا انتقال پیام فرهنگی اثر گذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.