مشایخی مدیر شیرخوارگاه آمنه گفت: ۹۰ درصد شیرخوارگاه آمنه با کمک خیرین اداره شده است و دولت سهم اندکی در حمایت از ما دارد.

مشایخی مدیر شیرخوارگاه آمنه درباره تاریخچه تاسیس این شیرخوارگاه بیان کرد: در سال ۱۳۳۳ کلنگ این ساختمان خورده شد و سال ۱۳۴۷ بهره برداری شد. در گذشته اسم اینجا پرورشگاه بود که به شیرخوارگاه تغییر پیدا کرد و اکنون خانه کودک و نوباوه نامیده شده است. 

وی با اشاره به ظرفیت این شیرخوارگاه گفت: ظرفیت اسمی اینجا ۹۰ نفر می‌باشد که معمولا بیشتر از ظرفیت، کودک داریم. از این تعداد ۶۸ نفر دختر بوده و باقی پسر هستند.

مدیر شیرخوارگاه آمنه با تاکید بر نقش موثر کمک‌های مردمی بیان کرد: ۹۰ درصد شیرخوارگاه آمنه با کمک خیرین اداره شده است و دولت سهم اندکی در حمایت از ما دارد. لازم به ذکر است شیرخوارگاه آمنه اولین شیرخوارگاه خاورمیانه است.

 

بزرگترین چالش ما کمبود منابع انسانی است

 

سمانه زمانی مدیر کل بهزیستی استان تهران بیان کرد: کار در عرصه اجتماعی کاری پیچیده است. کار اجتماعی سند و فرمول ثابتی ندارد و همکاران ما برای هر مورد باید فرمول خاص خود را طراحی کنند. مشخصا موضوع جدی در سازمان بهزیستی کمبود نیرو است البته گشایشی در بحث اعتبارات صورت پذیرفته است.

رویکرد ما به صورتی است که سازمان فعال و پویا باشد. بخش اورژانس اجتماعی خط ۱۴۸۰ در این راستا راه اندازی شده تا مردم از خدمات مشاوره بهره‌مند شوند. در بحث بهزیستی پیشگیری بسیار مهم است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار