مرحله دوم طرح کنترل وزنی محصولات پیش بسته بندی در مازندران آغاز شده است.

محمد ملاعلی پور مدیر کل استاندارد مازندران از آغاز طرح کنترل وزنی جدید موسوم به کنترل پیش بسته بندی به منظور صیانت از حق الناس در مازندران خبر داد و گفت: با اجرای این طرح از کم فروشی‌های واحد‌های تولیدی استان جلوگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه مرحله نخست این طرح تا پایان مرداد ماه ادامه داشت، گفت: این طرح که اساس آن پایش محصولات بسته بندی شده است، فرآورده‌های تولیدی پیش از بسته بندی در محل تولید توسط کارشناسان و بازرسان اداره اوزان و مقیاس‌های استاندارد با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق، مورد توزین قرار می‌گیرد.

ملاعلی پور گفت:پس از تجزیه و تحلیل آماری، در صورت مغایرت وزن محصولات پیش بسته بندی با معیار درج شده از سوی تولید کننده بر روی بسته بندی محصول، برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

او با بیان این که همه وسایل توزین و سنجش در کشور همه ساله به آزمون و کالیبره شدن نیاز دارند و توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد معاینه فنی ادواری قرار می‌گیرند، افزود: با پیشرفت‌های انجام گرفته اکنون در فروشگاه‌ها کمتر از ترازو استفاده شده و به جای آن کالا‌های از پیش بسته بندی شده و توزین شده عرضه می‌شود.

ملاعلی پور گف: اجرای این طرح در قالب عملیات کنترل اوزان بیش از پیش، ضروری می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.