کیفیت محصولات تولیدی مازندران در یک سال اخیر بیش از ۴ درصد افزایش داشت.

فرهبد فهیمی رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد مازندران گفت: بررسی نتایج آزمون نمونه‌های ماخوذه از واحد‌های تولیدی استان در یک سال اخیر حاکی از افزایش معنادار کیفیت تا ۴/۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن می‌باشد.

او افزود: ۳ هزار و ۳۰۶ مورد آزمون در این مدت بر روی محصولات واحد‌های تولیدی تحت پوشش و نظارت اداره کل استاندارد مازندران در آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده، آزمایشگاه‌های اداره کل و یا آزمایشگاه‌های واحد‌های تولیدی، انجام شده که در مجموع بیش از ۸۳ درصد نمونه‌ها، با ضوابط استاندارد‌های ملی مربوطه، مطابقت داشته اند.

فهیمی گفت:این در حالیست که انطباق محصولات تولیدی استان در دوره یک ساله قبلی و منتهی به شهریور ۱۴۰۰ حدود ۷۹ درصد و حاصل از ۲۹۷۷ مورد آزمون بوده است.

او افزود: افزایش بازرسی‌ها و نمونه برداری هدفمند از محصولات تولیدی استان، عمل به منویات بسته حمایتی رونق تولید ابلاغی از سازمان ملی استاندارد، برگزاری مستمر جلسات رسیدگی به تولید محصولات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد با عنوان "کمیسیون ماده ۴۲" و همچنین تلاش و همت مضاعف واحد‌های تولیدی از عوامل مهم رشد کیفیت محصولات تولیدی استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.