۶۰۰ واحد صنعتی در کشور دانش‌بنیان شدند

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از مجموع یک هزار و ۶۰۰ واحد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، امسال ۶۰۰ واحد با حمایت‌های این سازمان دانش‌بنیان شدند.

عزیزالله قربانی در مشهد افزود: برای بقیه واحد‌های صنعتی نیز در تلاش هستیم که مجوز دانش بنیان‌شدن را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کنند.

وی بیان کرد: هدف اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این است که واحد‌های صنعتی که در حال فعالیت هستند را به سمت فناور شدن سوق دهد تا محصولات آن‌ها قابلیت رقابت با برند‌های مشابه را یافته و جنبه صادراتی پیدا کند.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان صنایع کوچک از واحد‌های دانش بنیان گفت: تسهیل فرآیند دانش بنیان شدن واحد‌های صنعتی یکی از حمایت‌های ویژه این سازمان است که در این راستا با معاونت علمی – فناوری رییس جمهوری تعامل و مذاکره لازم انجام گرفته است تا روند دانش بنیان شدن واحد‌های صنعتی دارای ظرفیت آسان شود.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: شناسایی و هدایت واحد‌های دارای ظرفیت دانش بنیان شدن و گرفتن مجوز از معاونت علمی – فناوری رییس جمهوری از طریق یک سری مشاورین کسب و کار که پیش از این آموزش‌های لازم را فرا گرفته بودند و در مراکز کسب و کار این سازمان مستقر هستند، انجام می‌گیرد.

قربانی تسهیل واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان و در نظر گرفتن شرایط ویژه برای آن‌ها در واگذاری زمین را از دیگر حمایت‌های این سازمان برشمرد و گفت: اولویت واگذاری زمین بویژه زمین‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با اشاره به برنامه این سازمان مبنی بر ایجاد ۴۰ شهرک فناوری در پنج سال آینده در کشور افزود: هدف از راه اندازی این شهرک‌ها استقرار صنایع پیشرفته، واحد‌های دانش بنیان، آزمایشگاه‌های مرجع یا مراکز تحقیق و توسعه واحد‌های صنعتی است تا خدمات لازم را به واحد‌های دیگر ارایه دهند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در عمل یک واحد تحقیق و توسعه در شهرک فناوری می‌تواند به ده‌ها واحد کوچک و متوسط در زمینه رشته تخصصی خود خدمات ارایه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار