سالانه برای ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از کادر درمان اهواز گواهی مهاجرت صادر می‌شود

رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز از صادر شدن ۲۰۰ تا ۳۰۰ گواهی «مهاجرت» برای کادر درمان اهواز در یک سال اخیر خبر داد.

علی جواهر فروش‌زاده در خصوص مهاجرت پزشکان می‌گوید که مساله مهاجرت بحثی گسترده و چند بعدی است که باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد؛ بررسی افزایش مهاجرت پزشکان نیازمند آمار دقیقی است، اما آمار دقیقی از مهاجرت پزشکان در ایران وجود ندارد.

او با بیان اینکه در یک سال گذشته شرایط به گونه‌ای بوده که در اهواز روزانه برای ۲ و گاهی تا ۱۰ نفر از کادر درمان گواهی «گوداستندینگ» صادر شده افزود: بنابراین گاهی ماهانه برای ۲۵ تا ۳۰ نفر و سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر گواهی گوداستندینگ صادر شده است.

گواهی گوداستندینگ «Good standing» مدرکی است که باید دانشجویان و شاغلان رشته‌های پرستاری و پزشکی هنگام مهاجرت، به سازمان نظام پزشکی کشور مقصد ارائه کنند.

به گفته آقای جواهر فروش‌زاده با توجه به نقش پزشکان در تامین سلامت و نجات جان مردم و همچنین تلاش‌هایی که در زمینه خودکفایی پزشکی انجام شده، مهاجرت پزشکان بسیار مهم است و باید ببینیم چرا داریم افرادی را که برای بهره‌برداری آماده کرده‌ایم، از دست می‌دهیم.

این گواهی برای ثابت شدن پزشک یا پرستار بودن فرد به وزارت کشور‌های مختلف یا برای مهاجرت اخذ و صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۰:۵۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
بیییییییروووووووووون. نمی صرفه هرررررری. دلار تو خیابونای خارج ریخته. برید گونی بگیرید جمع کنید. دندان سازها رو از زندگی کردن ساقط کردین به کجاها که نرسیدین؟ این بود آخر کار شما ؟ فقط یادتون باشه اولین تست مهارت در خارج از ایران شستن توالت های عمومیه هااااااااااا.