فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در حال نهایی شدن

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به ضرورت احداث فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی گفت: منطقه جدید می‌تواند دربرگیرنده تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری با محوریت توجه به ساخت پتروپالایش‌ها باشد.

پیام‌برزگر گفت: به عنوان یک مطالبه ملی، استانی و منطقه‌ای از معاون اول رئیس جمهور، پیگیری جدی برای تسریع در صدور مجوز‌های مربوط به فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مورد درخواست قرار گرفت.

او می گوید: این پروژه از جمله طرح‌های بسیار استراتژیک در اقتصاد کشور محسوب می‌شود که باید در چارچوب مطالعات کارشناسی و علمی، توسط مراجع مربوطه مورد بررسی قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در حال حاضر زمینی به مساحت ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار برای احداث فاز جدید منطقه پیشنهاد شده است و در صورت احداث منطقه جدید، هر هکتار از آن برای ۲۰ نفر، فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌کند که در مجموع برای حدود ۶۵ هزار نفر فرصت شغلی پایدار فراهم می‌شود.

این مقام مسئول گفت: علاوه بر این، با ایجاد صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی این‌منطقه، برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر دیگر (در زمان انجام پروژه‌های مختلف) و حدود دو برابر این تعداد نیز بصورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌گردد.

او گفت: فاز جدید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ظرفیت عملی کردن فرمایش مقام معظم رهبری را دارد بطوری که برای احداث ۱ یا ۲ مجموعه پتروپالایش در حال برنامه ریزی هستیم.

 به گفته او همچنین به تناسب باید تلاش کرد تا ساخت چرخه پایین دست و حتی صنایع تکمیلی و تبدیلی این پتروپالایش‌ها در فاز جدید مورد توجه قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.