رئیس بهزیستی خرمدره گفت: در ۵ ماه گذشته از امسال میزان سازش در بین زوجین متقاضی طلاق ۱۵/۸۹ درصد بوده است.

رجبی میزان سازش در بین زوجین متقاضی طلاق در ۵ ماه گذشته از امسال را ۱۵/۸۹ درصد عنوان کرد و گفت: در این شهرستان یک مرکز غربالگری طلاق (مرکز ارزیابی روانی اجتماعی) به صورت دولتی فعالیت می‌کند که متقاضیان پس از ثبت نام اینترنتی در سامانه به این مرکز ارجاع داده می‌شوند. 

او افزود: در قدم نخست، متقاضیان طلاق باید در سامانه اینترنتی تصمیم به نشانیhttp://zaman.behzisti.net ثبت نام کرده و پس از آن با تعیین وقت قبلی که توسط سامانه به آن‌ها نوبت داده می‌شود، در تاریخ مقرر به مرکز ارزیابی روانی اجتماعی (غربالگری طلاق) مراجعه کنند.

رئیس بهزیستی خرمدره بااشاره به اینکه در این مرکز پس از پذیرش و غربال متقاضیان به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق و ثبت شده در سامانه تصمیم ارجاع داده می‌شوند، گفت: ۴ جلسه خدمات مشاوره و آموزش به زوجین ارائه می‌شود تا بتوانند با مداخلات روان شناختی زمینه سازش زوجین را فراهم کرده و در صورت عدم سازش و وقوع طلاق به کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق کمک کنند.

رجبی ادامه داد: اغلب طلاق‌ها دردوران عقد و سه تا ۵ سال اول زندگی است؛ بنابراین تمرکز در این سال‌ها می‌تواند به پایداری ازدواج و استحکام روابط کمک کند.

او افزود: مطالعات نشان می‌دهد زمانی که قبل از وقوع یک آسیب بتوانیم افراد را توانمند کنیم، عوارض آن آسیب کمتر خواهد بود و افراد می‌توانند به راحتی مشکلات را مدیریت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.