جعفر تشکری هاشمی درباره علت ورود اتوبوسهای دست دوم به ایران اظهار کرد: ما هیچ میلی به اینکه اتوبوس دست دوم وارد ناوگان بشود، نداریم؛ مبنا را بر این گذاشتیم که اتوبوسهایی با کیفیت داخلی خرید کنیم و به بازسازی اتوبوسهای موجود بپردازیم، زیرا آنها حتما قابل رقابت خواهند بود.
وی ادامه داد: بسیاری از این اتوبوسها با هزینههای کمی میتوانند به خدمت گرفته شوند اما طبق مصوبات دولت، این اجازه داده شده که اتوبوس و کامیون با حداکثر ۲ سال عمر وارد ناوگان شهری شوند و شهرداری هم به بخش خصوصی اجازه داده که این ناوگان را خریداری کند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: البته اتوبوسهای خریداری شده باید استانداردهای محیط زیستی و فناوری را داشته باشند، بنابراین شهرداری تهران خودش به تنهایی قصد ندارد اتوبوس کهنه وارد کند و قرار هم نیست چنین اتوبوسهایی جایگزین اتوبوسهای نو داخلی شوند.
تشکری هاشمی یادآوری کرد: شهرداری تهران موظف است طبق بودجه بندی، اتوبوسها را بازسازی کند و خرید اتوبوس های داخلی هم در اولویت قرار دهد.