آقای محمود مشهدی شریف گفت:در کشور بالغ بر ۲.۵ خودرو و ۹ میلیون موتور سیکلت فرسوده وجود دارد که به ترتیب یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۴۸ ، وانت ۱۳۸ هزار و ۲۲۹ ، تاکسی ۸۲ هزار و ۸۴۷ ، اتوبوس شهری ۶ هزار و ۷۶۸، مینی بوس ۱۵ هزار و ۷۳۰ ، کامیونت ۶۲ هزار و ۳۷۰ ، انواع کامیون ۸۴ هزار و ۳۴۲ و انواع کشنده یا تریلی ۴۲ هزار و ۴۷۴ است.
به گفته او: با جمع آوری خودروهای فرسوده سالانه ۱۵ میلیون تومان در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد. مراکزی که توانایی اسقاط یک میلیون دستگاه بر اساس پروانه صدور دارند، موانعی سر راه فعالیتشان وجود دارد؛ به همین دولت باید تسهیلاتی برای گواهی این کار در نظر بگیرد. خودرو فرسوده ۲ برابر خودرو صفر کیلومتر بنزین مصرف میکند.
رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو این را هم گفت: سال ۸۸ قیمت گواهی اسقاط، یک میلیون تومان تعیین شده بود در حالی که این رقم معادل یک هفتم قیمت خودروی صفر کیلومتر بود. امروز مقدار گواهی اسقاط با توجه به قیمت خودرو صفر باید بررسی و تعیین شود یعنی به حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان برسد. باید برای کامیون، کامیونت، کِشنده، کامیونتهای دیزلی گواهی اسقاط صادر شود. بحث اسقاط کامیون سه سال کارکرده مسئله جدی است. برای مجوز واردات این خودروها نیاز به اسقاط حدود ۴۰۰ هزار کامیون است.