خودروهای صفرکیلومتر در صف تعمیرگاه/ قطعات بی کیفیت و انحصار چالش صنعت خودرو

در بسیاری از تصادفات دیده می‌شود که خودرو‌های داخلی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و به کل از بین می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان - کیفیت پایین خودروهای صفر کیلومتر، مسئله ای که گلایه مردم را در پی داشته است. فردی سال گذشته در قرعه کشی خودرویی برنده می شود؛ پس از تحویل خودرو تاکنون این خودرو ۳ بار در نمایندگی مانده تا تعمیر شود، اما همچنان ایرادات فراوان دارد؛ نه تنها این خودرو بلکه افراد زیادی از ایرادات به وجود آمده برای خودرو صفر کیلومتر خود شکایت دارند.

کیفیت پایین خودروهای داخلی نه تنها صدای مردم، بلکه صدای نمایندگان مجلس را هم در آورده به طوری که آقای نقدعلی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می گوید چرا خودروسازان با وجود اینکه حمایت های زیادی شده اند اما همچنان خودروهای بی کیفیت تولید می کنند.

آنطور که نمایندگان مجلس می گویند انحصار در بازار خودرو زمینه سار بروز این مشکلات شده است؛ آقای سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس می گوید چون رقابتی در بازار خودرو وجود ندارد و بازار انحصاریست و در اختیار 2 خودروساز است، دیگر خودروسازان توجهی به افزایش کیفیت ندارند.

 آقای میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید یکی از مشکلاتی که در خصوص واردات خودرو مطرح می شود مشکل در تامین ارز آن است. اگر ارز را برای کالایی مانند خودرو اختصاص دهیم، از آنجایی که چون سود بالایی دارد و بسیاری علاقه به انجام این کار نیز دارند، باید منابع ارزی زیادی در اختیار آنها قرار دهیم.

میرسیلم گفت: مشکل اینجاست که اصولا واردات برای خودروهای تشریفاتی و تجملی صورت می گیرد و خودروهایی وارد نمی شود که مورد نیاز عامه مردم باشد.

به گفته او؛  باید سرمایه گذاری را به سمت ارتقاء محصولات ایرانی ببریم و خودرو را رقابت پذیر کنیم، کیفیت را افزایش داده و حتی به اندازه ای رشد کند که بتوانیم تولیدات داخل را صادر کنیم. خودروسازان باید اینکار را انجام دهند و اگر تاکنون این اتفاق نیافتاده باید تلاش خود را بیشتر کنند.

دلیلی که مجمع تشخیص مصلحت نظام با آن مخالف واردات خودروست، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیست که در سال ۹۱ ابلاغ شد اما در این سیاست ها به افزایش کمی و کیفی محصول داخلی و ایجاد فضای رقابتی هم تاکید شده است.

تصویب واردات ۵۰ هزار خودرو در کمیسیون تلفیق

حدود یک هفته پس از صحبت های رهبر انقلاب، که انتقاد به کیفیت خودرو‌های داخلی بود، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب واردات ۵۰ هزار خودرو در کمیسیون تلفیق برای پر کردن بخشی از تقاضای بازار خبر داد.

علی جدی نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: با این واردات فضا تا حدی می‌شکند و باعث می‌شود خودروسازان هم به خود بیایند و در مورد کیفیت اقداماتی انجام دهند. 

رضا شیوا رئیس شورای رقابت می گوید: بازار خودرو نیاز به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه دارد که اکنون بعد از تحریم ها و در بهترین حالت به یک میلیون دستگاه رسیده است. 

20 دی در محور بهبهان رامهرمز 59 خودرو با هم برخورد کردند که پس از آن هادیانفر رئیس پلیس ناجا گفت ایربگ هیچ کدام از خودروهایی که تصادف کردند باز نشد. 

حالا از طرفی سازمان استاندارد خود را مکلف به اجرای قانون نمی داند و به گفته آقای پیرایش مدیر نظارت بر اجرای استاندارد، این سازمان تک تک خودروها را مورد ارزیابی قرار نمی دهد.

به دلیل عدم قدرت چانه زنی و منابع محدود تامین مواد اولیه و قطعات در خارج از کشور، این کالا‌های وارداتی از کیفیت چندانی برخوردار نیستند و همین موضوع می‌تواند در تولید خودرو‌های با کیفیت و قطعات با کیفیت تاثیرگذار باشد. 

به گفته عضو انجمن قطعه سازان، ارتقای کیفیت در هر کارخانه مستلزم فعالیت مستمر واحد‌های تحقیق و توسعه است اما در قطعه سازی به دلیل مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی، هزینه این واحد‌ها قابل تامین نیست و هزینه‌های ضروری بنگاه‌ها برای ادامه فعالیت در دستور کار قرار می‌گیرد. از این رو در این بخش نیز کارنامه مقبولی وجود ندارد و بخشی از کم کیفیتی ناشی از این مسئله است.

هر واحد صنعتی باید ماشین آلاتی با تکنولوژی روز را برای تولیدات با کیفیت تهیه کند و نوسازی تجهیزات را نیز در دستور کار قرار دهد. در غیر اینصورت بدیهی است که محصول نهایی از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد. این اتفاق متاسفانه در قطعه سازی نیافتاده و دلیل آن نیز مجددا به چالش‌های نقدینگی واحد‌های تولیدی برمی گردد.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
مگر خودروهای داخلی خراب هم می شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
حکایت انحصار خودرو و خوشحالی از مثلا تولید داخل حکایت انسانی است که در داخل قفس زندانی شده است. انجام ساده ترین کارها هم برای یکچنین انسان در حصاری آرزو است و هیچ امیدی به پیشرفت این انسان نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
چرا این قدر مردم باید بهای خودروی بی کیفیت رو بدهد چرا چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
گاری هم بجای ماشین بدهندباز هم میگیرند به هر قیمتی که باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
خدمات هم نمی دهند، دوغ رفتم خریدم، انگار دارم آب نمک سفید می خورم، یعنی خدایی این شرکت‌ها چندصد درصد سود می خواهند بخورند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
تاوقتی حمایت از تولید داخل میشه باید ملت زجر بکشن ملت تشنه ومسولین اب را مسموم میکنن میگن باید بخورید مجبورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
شعور مهم ترین رکن یک جامعه هست . اگر چیزی گرون شد و مردم اسرار به خرید داشتند میشه حال حاظر. اگر چیزی گرون شد مردم نخرند مثل همه جا غیر ایران. خلاصه بگم از ماست که بر ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
پس از کلی ثبت نام در قرعه کشی بلا خره اسمم در آمد پس از یک سال یک تیبا به بهم دادند سه روز بعد تحویل خودرو استارت ماشین خراب شد بعد از۲۰۰۰ کیلومتر روغن کم می‌کرد و بعد از ۳۰۰۰ کیلومتر صحفه و کلاج خراب شد و الان هم باطریش خراب شده و ماشین دو روز که روشن دیگه روشن نمیشه و هنوز که ۵ ماه نشده ماشین را تحویل گرفتم ۵ دفعه بردم نمایندگی
چرا بعد چهل سال حمایت از خودرو ساز داخلی باید این آشغال ها را تولید می‌کنند
ای کاش ایران ضنعت خودرو سازی نداشت تا حداقل مثل افغانستان و آفریقا و خیلی از کشورهای عربی دیگه بهترین ماشین های دنیا را سوار می‌شدیم و این همه مردم متحمل ظلم و ستم این مافیای خودرو قرار نمیگرفتیم
از مسولین خواهش میکنم تا بیشتر از این مردم بی گناه قربانی این خودرو سازهای منفعت طلب و بی رحم نشد ه اند به این صنعت لطف کنند و واردات خودرو را آزاد کنند تا بدینوسیله صنعت خودرو سازی به خود یک تکان بدهد و به فکر چاره بیفتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
اگرخودروها بی کیفیت هستند چرابرای خریدصف می کشید نخرید بعدخواهیددیدهم قیمت وهم کیفیت درست می شود آیا دردیگر کشورها برای کالای بی کیفیت صف می کشند ازماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
یک خودرو شاهین در اردیبهشت امسال با چند ماه تاخیر تحویل گرفتم خودرویی که می گفتند با طی آزمایشات لازم در اروپا اولین خودرو ایمن ایران وخوب از هر لحاظ می باشد و من ساده هم این تبلیغات را باورکردم. از همان اول تحویل گیری روغن ریزی داشت و بعدها اشکالات دیگر هم پیدا شد و داشته و دارد طوری که ماهی یک بار و بعضی ماه ها دوبار به نمایندگی آن مراجعه کرده ام بعضی از این مراجعات هم در سیستم آورده نشده است.اکنون‌ بعلت بی اعتباری آن دراثر اشکالات جرات نمی کنم تا شعاع سی کیلومتری اطراف شیراز دورتربروم و مسافرت به سایر استانها که جای خود دارد.
خودرویی که قرار بود حداکثر با قیمت ۱۶۴ میلیون تومان تحویل دهند و بعد آنرا باقیمت ۲۶۸ میلیون تومان تحویل دادند آن هم با این وضعیتی که دارد ظاهرش خوب هست و باطنش بقول سعدی در ظاهرش عیب نمی بینم واز باطنش غیب نمی دانم گرچه باطنش هم آشکارشده و می‌شود!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
خودرو ساز واسه پول گرفتن خوب زرنگه پول رو که گرفت دیگه گوشش بدهکار نیست
Iran (Islamic Republic of)
یا حسین (علیه السّلام)
۱۲:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
پیشنهاد می کنم مستند اختاپوس (مافیای خودرو) رو ببنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
(ماشینی هم سطح تیبا در دنیا وجود نداره ) این یعنی هر کاری میخوایم میکنیم هر اشغالی بخوایم با قیمت بالا تولید میکنیم هر کی ناراحته بره ماشین که 2 سال پیش 100 میلیون بود الان 2 میلیارد شده رو بگیره و مالیت بده یا اصلا پیاده بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
مسئولین همه مثل کبک سرشونو کردن زیر برف و خودشون به نفهمی زدن و خودشون بهترین ماشینای روز دنیارو سوارن مردمم که هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
ببینید دوستان به نفع همه مردم هست که همانطوری که تشخیص مصلحت به درستی تشخیص داده خودرو در ایران انحصاری و بی کیفیت باشه چون دولت داره از این راه بودجه تامین میکنه ولی اگر خودرو از انحصار دولت دراومد دولت میخاد لوازم خانگی و برنج را انحصاری کنه و ثبت نام اینترنتی کنه وای به روزی که دولت بخاد مواد مصرفی مردم رو انحصاری کنه همه نابود میشن
Iran (Islamic Republic of)
شورابی
۲۱:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام واردات خودرو عمومی باشد وتکرار نه اینکه لوکس ودیگر ممنوع وگرانی انان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
یادش به خیر. روز اولی که دولت و مجلس جدید تشکیل شدن قرار شد همه مشکلات از جمله خودرو حل بشه. اما ببین خودروساز چقدر بهشون رشوه داده که دهنشون بسته شده و در مقابل این تورم وحشتناک قیمت خودرو سکوت کردن و هیچ کاری نمی کنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
واقعا اگر نظر مردم برای مسوولان مهم هست از مردم راجع به قیمت و کیفیت خودروهای داخلی بپرسن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
امسال سال مانع زدایی نامگذاری شده بود. در حالی که ممنوعیت واردات خود بزرگترین مانع هست و متاسفانه در پایان همین سال هم هنوز رفع نشده است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
خودروساز واقعی آنست که محصول خود را در سرتاسر ۵ قاره با قیمت یکسان به مشتری تحویل به روز می دهد نه خودروسازی که در داخل کشور خودش قیمت خودرو هر روز با روز دیگر متفاوت است و توانایی کنترل قیمت بازار را حتی در داخل کشور خودش هم ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
گرانیها همه باتصمیم دولت برای تءمین کسری بودجه از جیب مردم ایت.چرا مردم متوجه نیستند؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
دوستان نظر دادن فایده نداره تا کسانی که در پست مدیریتی هستن واز این بازار سود میبرن و با واردات مخالفت میکنن و میزارن این دو اشغال ساز همین طور به کار خود ادامه بدن صدای ما به هیچ جا نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
امروز قیمت گذاری دو نرخی خودرو ما را به یاد بنزین دو نرخی میندازه که هدف همان فروش با نرخ آزاده، اینکه کسی

نمی‌تواند جلو قیمت خودروها را بگیرند مزخرفه ، عده ای در بدنه دولت و حکومت هستند که نمیخواهند و نمی‌گذارند که خودرو وارد شود.

کم تولید کن ، گران بفروش. این سیاست کثیفیست که عمدی بر مردم تحمیل میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
امروز قیمت گذاری دو نرخی خودرو ما را به یاد بنزین دو نرخی میندازه که هدف همان فروش با نرخ آزاده، اینکه کسی

نمی‌تواند جلو قیمت خودروها را بگیرند مزخرفه ، عده ای در بدنه دولت و حکومت هستند که نمیخواهند و نمی‌گذارند که خودرو وارد شود.

کم تولید کن ، گران بفروش. این سیاست کثیفیست که عمدی بر مردم تحمیل میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
همکار من ساینا گرفت همش تعمیرگاهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
آقای ... این را گفت...
آقای ... اون را گفت...
آقای ... این را بیان کرد...
آقای ... این را فرمودند...
...
و هیچکدام زورشان به مافیای خودروسازی که از قضا در درون این کشور است و زیرمجموعه دولت هم هستند و الی ماشالله... نمی رسد! می فهمید زورشان نمی رسد.
نه قوه مجریه
نه قوه مقننه
نه قوه قضائیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
آقای ... این را گفت...
آقای ... اون را گفت...
آقای ... این را بیان کرد...
آقای ... این را فرمودند...
...
و هیچکدام زورشان به مافیای خودروسازی که از قضا در درون این کشور است و زیرمجموعه دولت هم هستند و الی ماشالله... نمی رسد! می فهمید زورشان نمی رسد.
نه قوه مجریه
نه قوه مقننه
نه قوه قضائیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
آقای ... این را گفت...
آقای ... اون را گفت...
آقای ... این را بیان کرد...
آقای ... این را فرمودند...
...
و هیچکدام زورشان به مافیای خودروسازی نرسید
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۵:۳۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
قابل توجه اونایی که از صنعت خودرو داخلی دفاع میکنن
بدون اینکه ۵کلاس سواد اقتصاد خونده باشند ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
جمع کنید این مسخره بازی ها رو ....با مردم مثل احمق ها حرف نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۱۳:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
خدایی ملت خودشون رو زدن اون را بابا خودرو سازی دست دولته خوب یا بد خود دولت میدونه داره چیکار میکنه
France
علی
۱۳:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
الاغ حاکم بر الاغان و نتیجه کار .....
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
واردات خودرو به میزان ده ملیون در سال باید آزاد شود تمام ،این خودروسازی با همه حمایت‌ها به خودروسازی نمیشود.
نه رباتیک است و نه تولید انبوه و نه با کیفیت و نه بروز و نه خوش قیمت و نه رقابتی.
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۳:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
میر سلیم و اکثر این اقایان خودشون مافیان و در این درآمد شریکن .شما مردم خیلی ساده هستین خبر از پشت پرده ندارین
Iran (Islamic Republic of)
فیضی
۱۲:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
باسلام.درقرعه کشی یکساله سایپاخودور شاهین ثبت نام کردیم تاکنون دوبار نزدیک به نودمیلیون تومان افزایش قیمت دادن ۱۴۰۰/۱۰/۰۴تامین وجه کردیم متاسفانه تاکنون خودرویی به ما تحویل ندادن وشرکت سایپا هم پاسخ گو نیس اشتباه کردیم ای کاش ثبت نام نمی کردیم بشدت پشیمانیم قیمت بازار الآن از کارخانه مناسب تر است نمی‌دانیم به کی باید شکایت کرد؟برا افزایش قیمت سایپا بخدا وام گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سود تاخیر هم نمیدن.ماشین ۹۰روزه منو بعداز۵ماه دادن.میپرسم سود تاخیر چی میشه.میگه ازتاریخ احراز سکونت حساب میشه.باید بری از آنجا بگیری وگوشی رو قطع میکنن درحالیکه قراردادی که ما داریم نوشته ۹۰روزبعدازپذیرش.ماشینی هم که تحویل دادن خط و خش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
اینا رو به اون میرسلیم عوضی بگید ما مردم که همه چیز, رو میدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
50هزارخودرو اگه بشه 500هزارخودرو عالی میشه مافیا احساس ترس میکنه وکیفیت رو میبره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
فقط بلدین 3ماه جلو تر پول ماشین را از مردم بگیرین وبجاش یه مشت اهن خرابه تحویل بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام.واردات خودروهای باکیفیت و ارزان را بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید تا انحصار و احتکار شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۱:۱۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام.بابا اینها را بیکارید برای چه می نویسید .اخه خودرو در دست من و تو نیست .در دست دولت است .شکایت از خودروساز شکایت از قاضی به خود قاضی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه حامیان این صنعت مافیایی رو که حتی تحمل 5درصد کاهش حق گمرکی واردات خودرو خارجی که چند سال پیش توسط مجلس تصویب شد رو هم نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
دولت اقای رئیسی باید با هرکسی در هر جایی که قصد کارشکنی ناراضی تراشی و اخلال تعمدی دارد با قاطعیت برخورد کند
یکیش همون خودروسازان هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاهر
۱۰:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
من قبل ماشین خارجی داشتم خدا وکیلی اصلا خراب نمی‌شوند هیچ کجایش که بخواهی به تعمیر گاه ببری ، یک تیبا 2 صفر گرفتم از روز اول هفته ای دوبار باید از سرکار مرخصی بگیرم و بروم نماینده گی ، برخوردشان همه آنقدر بد هست که نگو ، کارگرانش هم همه بی تجربه ، اگر هم نزد مکانیک و تعمیرگاه معتبر خارج از نمایندگی ببرم هم می گویند گارانتی باطل می‌شود ، واقعا مانده ام چکار کنم با این خودروی داخلی خریدنم .نماینده گی سایپا در اراک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
چقدر نماینده های باهوشی داریم
فهمیدند مشکل از انحصار
ایول دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
خخخخ جون مردم مهم نیست فقط حساب بانکی مافیا مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
چرا آنموقع که روحانی داشت به مملکت خیانت میکرد مصلحت اندیشی نمیکردی که الان ارزش پولمون از عنبرالنسائ کمتر باشه .ملت ایران مصلحت ادیشی شما را نمیخواهند شر مرسان.و لعنت الله علی قوم الظالمین‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
در همچین مجمع را که اینجوری صلاح مردم را میخواهد را باید گل گرفت .برای این تصمیم ۴نفر بچه که هیچ سودی از این دو شرکت به آنها نرسد کافیست تا تصمیم درست بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
ماشین های ایران خودرو اکثرا ایراد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
دیگه حرف خودرو نزنید که حال ادم بهم میخوره مافیای گسترده ای هست هیچ کاریشم نمیشه کرد دیگه مردم هم امیدی ندارند چون دست خود دولت و مسولان پشت گرانی و راند و فساد هست قیمتها هم نه پایین میاد نه کیفیت و هیچ امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
پژو پارس گرفتم روز تحویل دیدم آب روغن قاطی کرده.هونجا گزاشتم تا نمایندگی درست کنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
دلیلش استقبال بی نظیر و حماسی مردم از خرید و واریز پول و دوره انتظار برای تحویل گرفتن خودروهست اونام بندگان خدا دستپاچه میشن نمیتونن خیلی دقت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
خوب وقتی که رانت واستفاده خوب برای حضرات دارد کی جرات کاری دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
خسارت پرداخت کنید بابت معلولین نخاعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
گل به در این کشور بخوره که هیچ چیزش‌رو حساب و برنامه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سیدخدا
۰۸:۵۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام
ماشین من تیبای مدل۹۹ هست
رو ضبطش برچسب خورده بود: تایید سال ۹۷....
از روز اول واشر قالپاق نشتی داشت
۱۲۰۰ تا که رفت واترپمپ سوراخ شد
۵۰۰۰ تا شد دیسکهای جلو تاب برداشت
۷۰۰۰ تا شد کمک عقب سمت شاگرد خراب شد
۱۲۰۰۰ فشنگی چراغهای عقب سوخت
الان که ۲۵ تا شده پلوس و سرپلوس و گیربکس مشکل دارن و داشبورد و در جیر جیر صدا میکنه
من تیر ۹۹ تیبا رو خریدم ۹۰ تومن و تیر ۹۸ دوستم بسترن بی۳۰ خریده ۷۸ تومن....
این لیاقت مردم ایرانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
زیاد کار کشیدی ازش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
مهم اینه خودروی تیبا در سطح دنیا تکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
وقتی برای همچین خودروی بی کیفیت وقیمت نجومی صف میکشن ،حقشون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
تا وقتی که که مافیای خودرو وجود داره مردم باید تاوان پس بدهند
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۸:۳۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
من یکماه پیش چراغ جلوی خودرویم راعوض نموده ام هم اکنون پرازبخاراب است این یعنی خیانت این یعنی دروغ مسئولان
آخرین اخبار