معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: هزار و ۵۹ پرونده در استان با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» منجر به صلح و سازش شده است.

 

 

 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در امور شورا‌های حل اختلاف استان گفت: در جهت پویش به عشق حسین (ع) می‌بخشم از ابتدای محرم تا کنون ۱۰۵۹ پرونده در استان منجر به صلح و سازش شده است.

او افزود: برای دستیابی به صلح و سازش باید از خود مردم استفاده کرد و آن‌ها را مشارکت بدهیم، که در همین جهت در قوه قضاییه ستاد صبرتشکیل شده که موضوع اساسی و مهم آن برگرفته از صلح و سازش، بخشش و رضایتمندی است.

داریوش گفت: ستاد صبر در کلیه استان‌ها از جمله استان خراسان جنوبی تشکیل شده و اعضای آن هم صلح یارانی هستند که افتخاری و بر اساس دستورالعمل ستاد صبر خدمت و تلاش می‌کنند تا در پرونده‌هایی که امکان صلح و سازش وجود دارد قبل از اینکه موضوع به محاکم قضایی و دادسرا‌های کشیده شود، از طریق صلح و سازش مختومه شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد:در این پرونده‌ها دعاوی حقوقی از جمله دعاوی ملکی، ثبتی، خانوادگی و همچنین پرونده‌های کیفری شامل توهین و ایراد ضرب و جرح وجود داشت که با وساطت و تلاش صلح یاران ستاد صبر و اعضای شورای حل اختلاف استان مختومه شد.

او گفت: پرونده‌های مالی سنگین و مطالبه مهریه‌های سنگین در اختلافات بین زوجین وجود داشت که در این پویش به سازش ختم شده است.

داریوش اظهار کرد: ازآنجا که فرهنگ صلح و سازش به عنوان یک فرهنگ ملی و مذهبی پذیرفته‌شده است و جزء باور‌ها و اعتقادات دینی ما است به دنبال این هستیم تا شاهد پیامد‌های خوب و افزایش رضایتمندی طرفین باشیم

      

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.