از ابتدای سال صورت گرفت

تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای کشتار غیرمجاز دام

از ابتدای سال تاکنون ۱۳ پرونده قضایی برای کشتار غیرمجاز دام در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

اصغرزاده مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه موارد ابتلاء به تب کریمه کنگو امسال در کشور چند برابر شده و استان‌های همجوار ما نیز با ویروس درگیر شده اند نیاز است تا رعایت‌ها در این زمینه بیش از پیش صورت بگیرد.

اوافزود: انتقال تب کریمه کنگو از طریق کنه به صورت انتقال از دام به انسان و یا از طریق انتقال از انسان به انسان می‌تواند صورت بگیرد.

اصغرزاده بیان کرد: بدترین نوع این بیماری نوع انتقال انسان به انسان است به طوری که فرد مبتلا در شرایط بسیار سخت ایزوله نگهداری می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: به دنبال پیشگیری از ورود این بیماری به استان، از ابتدای سال تاکنون موارد کشتار دام در استان رصد شده و می‌شود و تاکنون ۱۳ پرونده قضایی کشتار غیرمجاز دام تشکیل و رسیدگی شده است.

او از مردم خواست با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع از کشتار غیرمجاز دام خودداری کرده و در صورت مشاهده کنه روی دام به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

اصغرزاده عنوان کرد: هم استانی‌ها به هیچ عنوان گوشت دام را از مراکز غیرمجاز تهیه نکنند و گوشت و متعلقات را پس از ذبح در کشتارگاه ها، تا ۲۴ ساعت در دمای پایین یخچال نگهداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.