استاندار خراسان رضوی گفت: تمام ظرفیت های لازم برای انتقال زائران حسینی از مبدأ این استان به کار گرفته می‌شود و نیاز است تا کمبودهای لازم در این خصوص با همکاری سایر بخشهای مختلف جبران شود.

یعقوبعلی نظری عصر روز شنبه و در جلسه ویدئو کنفرانسی استانداران کشور در خصوص خدمات رسانی به زائران حسینی افزود: تا کنون ۲۲۵ هزار نفر در خراسان رضوی به سامانه سماح مراجعه و ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

وی افزود: با توجه به تجربه گذشته در استان پیش بینی می‌شود، رقم زائران حدود ۸۸۰ هزار نفر باشد و با توجه به ظرفیت‌های جاده ای، ریلی و هوایی باید بتوانیم از سایر ظرفیت‌های ممکن برای انتقال این افراد اقدام شود.

نظری با ارائه پیشنهادهایی برای رفع مشکل ایاب و ذهاب زائران ادامه داد: این در حالی است که استان خراسان رضوی یکی از طولانی ترین مسافت های کشوری برای حضور در راهپیمایی اربعین را داراست و از سوی دیگر هم اکنون زائران بارگاه رضوی در مشهد حضور دارند و نباید حمل و نقل آنها نیز دچار مشکل شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین این استان محل عبور اتباع افغانستان و پاکستان است که باید در موضوع حمل و نقل آنان را نیز لحاظ کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.