مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت:با توجه به وضع تنش آبی در همدان، منبع ذخیره‌سازی آب برای مدارس شهر همدان تامید شده است.

محمود نقوی در شورای آموزش‌وپرورش استان همدان گفت:ابتدای تابستان ۱۵۰ میلیون تومان در اختیار مدارس نواحی یک و دو قرار داده شد تا در آستانه بازگشایی مدارس، دغدغه تامین آب نداشته باشیم.

 از ۲۳۷ مدرسه دولتی در نواحی یک و دو همدان تا کنون ۸۸ منبع ذخیره سازی آب برای آن‌ها نصب شده و ۱۴۹ مورد دیگر نیاز است که باید تا اول مهر آماده شود و تا یک هفته به آغاز بازگشایی مدارس، این کار را انجام می‌دهیم.

او در باره وضع نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان گفت: پارسال هزار و ۹۸۰ نفر بازنشسته شدند و فقط هزار نفر ورودی‌داشتیم. امسال  دو هزار و۱۰۲ نفر بازنشسته داریم، اما سهمیه ورودی ما در ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، ۱۰۵۰نفر است.

مدیرکل آموزش‌وپروش استان همدان با بیان اینکه مشکل اصلی ما نیروی انسانی است گفت: توزیع نیروی انسانی بین مناطق و نواحی، متناسب نبود که تعادل‌سازی نیرو‌های استان و مناطق را انجام دادیم و اکنون بیش از ۶۰۰ نفر از مناطق دیگر به همدان منتقل شدند و معضل کمبود تعداد نیرو را تا حدودی رفع کردیم.

نقوی گفت: در ۱۹ منطقه، ناحیه و شهرستان معلمان ساماندهی شده اند و دوم مهرماه کلاس خالی نداریم.

او با اشاره به فعالیت معلمان خیر گفت: در طرح اکرام کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از چهار هزار نفر معلم شرکت کردند و دو هزار نفر هم در مجمع خیران سلامت معلمان فعالیت دارند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.