اشتغال ۱۷۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از اشتغال ۱۷۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی خبر داد.

احمد محمود زاده گفت: ۱۷۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی در کشور مشغول به کار هستند.ظرفیتی درآموزش‌وپرورش ایجاد شده که از محل تبدیل به احسن کردن دارایی‌های آموزش‌وپرورش پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند.  

او ادامه داد: در سراسر کشور مدارسی داریم که مخروبه و بلا استفاده‌اند همچنین سایر فضا‌ها و زمین‌هایی داریم که باید به فروش برسند یا تغییر کاربری دهند تا از محل فروش آن‌ها بخشی از چالش‌های آموزش‌وپرورش رفع شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در ارزیابی آموزش‌وپرورش استان‌ها چند موضوع را ازجمله نحوه مدیریت پروژه‌های خیری نیمه‌تمام و تبدیل به احسن شدن آن‌ها را جزو شاخص‌های ارزیابی قرار داده‌ایم.

محمود زاده گفت: واگذاری زمین به مؤسسان مدارس غیردولتی با اولویت آمار پوشش دانش‌آموزی، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای امکانات و تسهیلاتی برای این مدارس باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: استفاده از تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه برای مؤسسان مدارس غیردولتی باید در استان فعال شود و معلمان تمام‌وقت در مدارس غیردولتی به‌طور کامل و سایر معلمان این مدارس به ازای ساعت‌های کاریشان باید بیمه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار