در قالب پویش به عشق حسین می‌بخشم تنها در شهرستان بیرجند منجر به صلح و سازش ۶۰۰ فقره کیفری و حقوقی پرونده شده است.

رضوی سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند گفت:پویش کشوری به عشق حسین می بخشم از ابتدای محرم برای ترویج فرهنگ صلح وسازش در استان راه اندازی شده است.

او افزود:بیشتر این پرونده‌ها خانوادگی بوده ازجمله طلاق‌هایی که اگر وساطت صلح یاران این مجموعه نبود قطعا باعث فروپاشی زندگی شان می‌شد.

رضوی بیان کرد:همچنین پرونده‌ای که ۴میلیارد تومان خواسته آن بود در قالب این پویش منجربه گذشت و صلح شد.

سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند گفت:صلح یاران که مجموعه‌ای از افراد باتجربه و ریش سفید هستند بار‌ها با افراد دارای پرونده تماس می‌گیرند و پیشنهادات سازشی را با آنان مطرح می‌کنند.

شیرینی که در گذشت است در انتقام نیست

دهقانی از صلح یاران شورای حل اختلاف در گفتگو به ما می‌گوید:شیرینی و طعم خوش بخشش بسیار بالاتر از انتقام است.

او افزود:شیرین‌تر سازشی که در قالب این پویش داشتیم پرونده‌ای بود که زوجین تصمیم نهایی را برای طلاق گرفته بودند، اما با وساطت و به عشق امام حسین (ع) با همدیگر آشتی کردند و باروی خوش به زندگی دوباره برگشتند.

این صلح یار در ادامه بیان کرد:همه باید هنگام مشکلات باید خود را جای طرف مقابل بگذاریم و اگر بخشش و گذشت کنیم حتما اثر آن به خود و زندگی مان بر می‌گردد.

صلح بیش از هزار پرونده در استان

داریوش معاون قضایی دادگستری استان خراسان جنوبی گفت:از ابتدای محرم تاکنون هزار و ۹۵ فقره پرونده در پویش بخشایش حسینی در استان به صلح و سازش رسیده است.

او افزود:این پرونده‌ها ملکی، مالی، ثبتی، خانوادگی و کیفری بوده است.

داریوش بیان کرد:همچنین پرونده‌هایی با مهریه‌های سنگین که بین زوجین بوده و در قالب این پویش بخشیده شده است.

معاون قضایی دادگستری کل استان اظهار کرد: ازآنجا که فرهنگ صلح و سازش به عنوان یک فرهنگ ملی و مذهبی پذیرفته‌شده است و جزء باور‌ها و اعتقادات دینی ما است به دنبال این هستیم تا شاهد پیامد‌های خوب و افزایش رضایتمندی طرفین باشیم

برچسب ها: صلح و سازش ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.