مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: برخی شهرداری‌ها و صنایع، نسبت به بودجه تامین فضای آموزشی در استان بی توجه هستند.

مجید نسیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: از سال‌های گذشته بخاطر وجود صنایع ملی در اصفهان، مسئولان معتقد بودند این استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، این تصورات اشتباه باعث شده استان اصفهان از چند سو دچار مشکل شود؛ که یکی از این موارد تامین اعتبار در دستگاه‌های اجرایی، عمرانی، آموزشی و ... است.

نسیمی با اشاره به اینکه صنایع بزرگی همچون ذوب آهن، فولاد مبارکه، پالایشگاه و ... مسئولیت اجتماعی خود در بحث ساخت، تجهیز و نوسازی فضا‌های آموزشی را به درستی انجام نمی‌دهند، عنوان کرد: به تازگی پالایشگاه یک میلیارد تومان برای یکی از طرح‌های احداث مدرسه متعهد شده، اما این مبلغ با توجه به درآمد پالایشگاه برای ما قابل قبول نیست.

او ادامه داد: مصوبه‌ای در برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد که براساس آن یک دهم درصد از درآمد صنایع، بانک‌ها و موسسات دولتی بایستی به ساخت و توسعه فضای آموزشی تعلق گیرد، قانونی که نادیده گرفته می‌شود، اما بدون شک در صورت عملیاتی شدن آن تمامی مشکلات مدارس استان مرتفع خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: طبق ماده ۱۳ قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش سه درصد از عوارض صدور پروانه بایستی برای ساخت و توسعه فضای آموزشی به آموزش و پرورش تعلق گیرد، اما به این قانون بی توجهی می‌شود و در شهرداری برخی شهر‌ها ناقص اجرا می‌شود.

نسیمی با اشاره به اینکه براساس ماده ۱۸ مصوب شورای آموزش و پرورش،  شهرداری‌ها باید در زمان صدور پروانه به انبوه‌سازان آن‌ها را ملزم به تامین فضای آموزشی کنند، اضافه کرد: در این قانون شرط انبوه سازی ۲۰۰ واحدی در نظر گرفته شده، اما بعضی افراد با گرفتن پروانه ۱۹۸ واحدی از قانون سرپیچی می‌کنند. انتظار ما این است شهرداری به اجرای قانون پافشاری کنند و در صورت تخلف از دادن پایان کار خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.