ولودیمیر زلنسکی از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا تقدیر کرد.

رئیس جمهور اوکراین از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آن وجود تجهیزات نظامی روسیه در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا ذکر شده بود، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، ولودیمیر زلنسکی گفت: «در این گزارش به وجود تجهیزات نظامی روسیه در داخل نیروگاه هسته ای، فشاری که در این محل بر کارکنان ما اعمال شده و همچنین به وضوح به اشغال نظامی روسیه اشاره شده است. این چیز خوبی است».

او که درباره پیشنهادی که در گزارش آژانس درباره ایجاد منطقه امنیتی در این نیروگاه مطرح گردیده، مردد به نظر می‌رسد، گفت: «چنانچه محتوای این پیشنهاد عاری سازی نظامی در نیروگاه مرکزی است، ما می‌توانیم از چنین منطقه محافظتی عاری شده از سلاح حمایت کنیم».

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود که سه شنبه منتشر شد ایجاد یک منطقه عاری از سلاح را در خارج از بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا توصیه کرد. 

به رغم توصیه‌های آژانس، روس‌ها و اوکراینی‌ها متقابلا یکدیگر را به شلیک‌های توپخانه‌ای به این نیروگاه متهم کردند. هفته گذشته، گروهی متشکل از ۱۴ نفر از سوی آژانس به این نیروگاه اعزام شد. رافائل گروسی، رئیس آژانس اعلام کرده بود این نیروگاه در درگیری‌ها خسارت دیده است و دست کم دو عضو از این گروه باید به طور دائم در محل بمانند تا امنیت تأسیسات تضمین شود.

نیرو‌های روسیه اوایل ماه مارس کنترل این تأسیسات را به دست گرفتند و از آن زمان تاکنون حملات مداومی در اطراف این نیروگاه هسته ای صورت گرفته است.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
توله گرگ از باباش تشکر میکنه.یادمون نرفته هواپیمای جاسوسی در قالب مسافربری وارد ایران میکردی و عکس و فیلم دزدکی میگرفتی برای اربابانت میفرستادی.از قدیم گفتن چوب خدا صدا نداره.یا هرکه با حق درافتاد ورافتاد.- چراغی را که ایزد برفروزد هرآنکس پف کند ریشش بسوزد.یا هرکس با حق درافتد حق او را بر زمین بکوبد.
آخرین اخبار