فداکار گفت: مسئله راه اندازی گمرک در جنوب استان کرمان که از زیرساخت های اصلی محسوب می‌شود، در حال پیگیری است و حتما باید راه‌اندازی شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان امروز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه در سفر به جیرفت طی نشستی با مدیران کل جنوب استان کرمان گزارشی از روند فعالیت، اقدامات و مشکلات آن‌ها دریافت کرد.

او همچنین در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب  استان کرمان که با حضور مدیران کل استان برگزار شد، ۶ پرونده در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و راهداری را مورد به مورد رسیدگی و موانع پیش روی آن‌ها را بررسی کرد.

محمد مهدی فداکار در این جلسه گفت: محیط زیست و توسعه ۲ مسئله مهم هستند؛ اما نباید آن‌ها را مقابل هم قرار داد.

او افزود: بنا نیست که با توسعه به محیط زیست آسیب وارد شود؛ بلکه استاندارد‌های زیست محیطی را باید رعایت کرد و طرح توسعه هم اجرا شود.

او بیان کرد: مشاوران پروژه‌ها باید طرح ارزیابی زیست محیطی را ارائه دهند و الزامات و مقررات زیست محیطی اجرا شود؛ اما فراتر از مقررات کاری صورت نگیرد که مانع کار شود.

استاندار کرمان گفت: جنوب کرمان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد و می‌تواند اشتغال و توسعه بالایی را برای این منطقه به همراه داشته باشد.

او همچنین با اشاره به حجم بالای محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان بر لزوم تعیین متولی برای ناوگان خارجی حمل محصولات و تشویق صادرکنندگان در این بخش تاکید کرد.

فداکار گفت: در رابطه با کمبود دستگاه‌های راهسازی، بخشی از این کمبود بعد از سیل به صورت متمرکز در وزارت کشور سفارش داده شده است.

او بیان داشت: در حوزه معدن جنوب کرمان معتقدیم که طی سال‌های آینده می‌تواند از شمال استان کرمان پیشی بگیرد؛ اما صرف پرداختن به گندله و کنسانتره، خالی کردن معدن است و باید به صنایع پایین دستی فکر کرد.

استاندار کرمان بیان داشت: بحث گمرک در جنوب  استان کرمان که از جمله زیرساخت های اصلی جنوب استان کرمان محسوب می‌شود نیز در حال پیگیری است و حتما باید راه‌اندازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار