طاهری گفت: وزارت نیرو با تخصیص یک‌میلیون متر مکعب آب از سد کالپوش در میامی برای استفاده آشامیدنی مردم روستاهای اطراف سد و شهر رضوان موافقت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: با انجام روند اداری، تخصیص و انتقال آب از سد کالپوش به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: سهمیه آب تخصیص یافته از سد کالپوش برای مردم این منطقه از محل پایاب سد به مخزن یکهزار و ۵۰۰ مترمکعبی منتقل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: برای انتقال آب سد کالپوش به مخزن ذخیره آب سه کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

طاهری تصریح کرد: مخزن یک هزار و ۵۰۰ مترمکعبی نیز برای ذخیره آب آشامیدنی انتقالی از سد کالپوش ساخته شده است.

وی یادآور شد: شبکه توزیع آب به شهرک جدید حسین آباد کالپوش میامی اجرا شده و با اجرای طرح تخصیص آب از سد کالپوش، مردم این منطقه نیز از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان خاطر نشان کرد: اکنون چهار کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرک جدید حسین‌آباد کالپوش میامی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: برای تامین آب آشامیدنی در مناطق روستایی دشت شاد، کرنگ و باغچه در شهرستان میامی  ۱۸ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و اکنون اجرای تصفیه‌خانه از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.