«نمایشگاه هنر ایران» به عنوان پلتفرم آنلاین و تسهیل گر عرضه آثار هنری و صنایع دستی، بر مبنای کارآفرینی اجتماعی و با محوریت خراسان رضوی در مشهد آغاز به کار کرد.

سهیل پروازی، مدیر اجرایی این سامانه با اشاره به حضور هنرمندانی شاخص در کشور گفت: در تعامل با دستگاه‌ها و دانشگاه‌های مرتبط با حوزه هنر و صنایع دستی، نخستین اکوسیستم آنلاین اقتصادی در حوزه هنر و صنایع دستی در قالب نمایشگاه مجازی هنر ایران راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به موانع موجود در مسیر رشد و توسعه هنر در کشور اظهار کرد: تا زمانی‌که اقتصاد حوزه هنر و صنایع دستی که رابطه مستقیمی با معیشت هنرمندان دارد، تقویت نشود، آنچنان که باید شاهد رشد و رویش‌های جدید توسط هنرمندان ایرانی نخواهیم بود. این خلأ را می‌توان به واسطه پلتفرم‌هایی با محوریت کارآفرینی اجتماعی پر کرد.

مدیر این برنامه در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه هنر ایران بر مبنای کارآفرینی اجتماعی و با توجه به حوزه معیشت هنرمندان برنامه ریزی شده و به ارائه خدمات رایگان می‌پردازد و فضای بسیار مستعدی را برای ثبت آثار هنری و فروش بدون واسطه آثار هنرمندان به وجود آورده است.

وی افزود: این برنامه پس از طی موفقیت آمیز مراحل مطالعات و پیاده سازی با دریافت مجوز‌های لازم از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آماده ارائه خدمات به هنرمندان بوده و تاکنون بیش از ده هزار اثر هنری و محصولات صنایع دستی را در دل خود جای داده است.

مدیر نمایشگاه هنر ایران در ادامه به خدمات رایگان و آنلاین آموزش، خرید و فروش آثار هنری در این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: ارتباط مستقیم و بدون واسطه هنرمندان و خریداران آثار هنری و محصولات صنایع دستی از طریق وبسایت و اپلیکیشن این سامانه فراهم شده است.

وی درباره مدت زمان نشر آثار هنری و محصولات صنایع دستی توضیح داد: هنرمندان به صورت دائمی و بدون تاریخ انقضاء به ثبت آثار و محصولات صنایع دستی می‌پردازند و این امر از ویژگی‌های مهم پلتفرم «نمایشگاه هنر ایران» به شمار می‌آید.

پروازی در پایان گفت: خدمات و قابلیت‌های فراوانی ویژه هنرمندان و هنردوستان، فعالان عرصه هنر‌های تجمسی، صنایع دستی، گرافیک دیجیتال، عکس و فتوگرافی در گروه‌های نقاشی، خوشنویسی، مجسمه سازی، نگارگری، نقاشی- خط فراهم شده است که جهت دسترسی به آن می‌توان از طریق نشانی اینترنتی honariran.org  اقدام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.