وزیر بهداشت و رئیس کمیته بهداشت ستاد ملی اربعین گفت: با توجه به افزایش گرما در عراق،گرمازدگی مهمترین نگرانی در خصوص زائران پیاده اربعین است.

 بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی اربعین در حاشیه همایش "همراه با حکیمان" در مشهد گفت: با حضور میدانی در مرز‌های مهران و شلمچه و بازدید از شرایط موجود، موضوع گرما زدگی برای زائران مهمترین دغدغه در منطقه است.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد اعزام زائران از مناطق مهران و شلمچه انجام می‌گیرد افزود: تمهیداتی که کشور میزبان در خصوص مقابله با گرما زدگی زائران انجام داده، خوب است، اما با توجه به حضور بی شمار عاشقان امام حسین (ع) کافی نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: در کوتاه‌ترین مدت امکانات و تجهیزات برای مقابله با گرمازدگی زائران از سوی کشور ایران در مرز‌ها فراهم شد.

عین اللهی بیان کرد: در مرز‌های ایران کانس‌ها و پنل‌هایی عایق بندی شده برای مبارزه با گرما ایجاد شد تا افرادی که دچار مشکل می‌شوند به آنجا منتقل شوند.

او تصریح کرد: علاوه بر آن وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای نخستین‌بار یک بیمارستان مجهز به نام "شهید قاسم سلیمانی" را در فاصله ۵ دقیقه‌ای با مرز در منطقه شلمچه دایر کرده است تا پذیرای مراجعه‌کنندگان باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تمام کادر درمان و خدمات بهداشتی در مناطق مرزی به صورت داوطلبانه فعال هستند، تأکید کرد: از حدود ۳ ماه قبل با ماموریت هر یک از فعالان حوزه درمان و بهداشت که داوطلبانه تمایل به خدمات رسانی در مرز‌ها داشته اند، موافقت شده و در این خصوص به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز دستوراتی داده شده است.

عین اللهی بیان کرد: علاوه بر آن تمام مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های مرز‌های غربی کشور در آماده باش کامل هستند تا علاوه بر خدمات رسانی در خصوص گرمازدگی در دیگر موارد نیز کمک حال زائران باشند.

او با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در خاک کشور عراق مسوولیت نخواهد داشت، تصریح کرد: تنها هلال احمر ایران خدماتی را به زائران در خاک کشور عراق ارائه خواهد داد و با مراکز درمانی ایران در ارتباط است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.