رئیس پلیس راه جنوب کرمان:

زائران اربعین از رعایت اصول ایمنی در تردد‌ها غافل نشوند

سرهنگ معین الدینی از زائرانی که برای شرکت در پیاده روی اربعین ازخودروی شخصی استفاده می کنند، خواست در تردد‌های خود اصول ایمنی را رعایت کنند.

سرهنگ امیر معین الدینی گفت: با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی، مسافرت برخی از زائران با خودروی شخصی به استان‌های مرزی غرب کشور روند افزایشی دارد که به این  افراد توصیه می‌کنیم در تردد‌های پیاده و سواره از رعایت اصول ایمنی غافل نشوند.

او افزود: در این رابطه یادآور می‌شویم رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی یکی از عوامل اصلی و مهم وقوع تصادفات ناگوار و دلخراش به خصوص در مسافرت‌ها و مناسبت‌های پر تجمع است و این اتفاقات، فراوانی بیشتری در را‌ه های کویری، یکنواخت و فاقد استراحتگاه‌های بین راهی دارند.

رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان تصریح کرد: از این رو به عموم شهروندان و زوار اربعین توصیه می‌شود هرگز به چشمان خسته خود در این گونه راه‌ها و به ویژه در مسیر‌های دو طرفه اعتماد نکنند و به این نکته توجه داشته باشند که حفظ جان خود و دیگر افراد در خودرو بر عهده  آن ها است و می‌توانند با توقف خودرو و استراحت به ازای هر ۲ ساعت رانندگی و رعایت سرعت مجاز از تمامی سفر‌های خود لذت ببرند و دچار سانحه نشوند.

او تصریح کرد: علاوه بر رعایت احتیاط در تردد‌های سواره و کاروانی از زوار اربعین می‌خواهیم در تردد‌های پیاده نیز مراقب تردد خودرو‌های عبوری در مناطق بین راهی، استان‌های غربی و شهر‌های کشور میزبان باشند تا به لطف خدا به سلامتی این سفر معنوی را پشت سر بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار