ضرورت رعایت نکات طب ایرانی برای زائران پیاده روی اربعین حسینی

متخصص طب ایرانی گفت: زائران باید دو هفته قبل از سفر عادات غذایی خود را بسنجند.

امتیازی گفت: به دلیل گرم بودن هوا در پیاده روی اربعین زائران در اوج گرما حرکت نکنند همچنین باید در سایه حرکت کنند که تاثیرات گرما بر بدن کاهش یابد.

او گفت: زائران کلاه لبه دار داشته باشند که اثر تابش آفتاب روی بدن به حداقل برسد و می‌توانند اسپری گلاب یا آب تهیه کنند و به صورت خود اسپری کنند که تنظیم حرارت خوبی ایجاد کند.

به گفته او نوع لباس زائران اهمیت دارد و باید لباس‌های نخی بپوشند و از لباس‌های پلاستیکی و تنگ استفاده نکنند، زیرا سبب عرق سوز شدن و التهاب بدن می‌شود.

امتیازی گفت: افراد زمان مناسبی را در پیاده روی اربعین برای خواب نیمروز خود در نظر بگیرند.

او گفت: نوشیدنی‌های خیلی یخ سبب افزایش عطش زائران می‌شود همچنین آب در ظروف پلاستیکی ساختار مناسبی ندارد و آب مناسب باید میل به خنکی داشته باشد.

امتیازی گفت: زائران برای کاهش عطش می‌توانند از دانه‌های لعاب دار مانند خاکشیر، بارهنگ و دانه خرفه استفاده کنند.

او گفت: برای تهیه نوشیدنی دانه‌های لعاب دار باید در یک بطری آب بزرگ یک تا دو قاشق غذا خوری دانه شربتی یا بالنگو، ۵ قاشق غذاخوری سکنجبین و مقداری گلاب را ترکیب کنند.

او می‌گوید: دانه‌های لعاب دار، سکنجبین و گلاب تعدیل کننده و کنترل کننده حرارت بدن هستند و این دانه‌ها سبب حفظ رطوبت بدن در طولانی مدت می‌شوند.

امتیازی می‌گوید: مصرف دانه‌های لعاب دار احساس عطش و احتمال ابتلا به گرمازدگی را کاهش می‌دهد و یبوست را رفع می‌کند.

او گفت: زائران در مسیر پیاده روی اربعین از خوراکی‌های دارای شوری و شیرینی زیاد و سرخ کردنی استفاده نکنند که عطش کاهش یابد.

او می‌گوید: زائران بیشتر از غذا‌های خورشتی و مایع استفاده کنند و غذا باید داغ باشد که به علت آلودگی افراد دچار بیماری‌های گوارشی نشوند.

امتیازی گفت: افراد در پیاده روی اربعین بیشتر از میوه‌های خشک مانند برگه هلو، آلو خشک و آلبالو استفاده کنند.

او گفت: زائران در پیاده روی اربعین از دوغ پاستوریزه برای رفع عطش نیز می‌توانند استفاده کنند و افراد باید در مدت پیاده روی با آب ولرم در مدت ۴ دقیقه استحمام کنند.

امتیازی گفت: افراد دیابتی باید مراقب باشند که نکات تغذیه‌ای و مصرف دارو را در پیاده روی اربعین رعایت کنند که دچار اسیدوز دیابتی نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار