رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول گندم تا به کشاورزان استان پرداخت شده است.

پیمان اسکندری اظهار داشت: ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول گندم تا این لحظه به کشاورزان پرداخت شده و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن هنوز پرداخت نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کشاورزان کردستان با ۸۸ درصد اراضی دیمی ۶۶۵ هزار تن گندم را تحویل دولت داده اند، افزود: تولید این میزان گندم حاصل تلاش شبانه روزی کشاورزان است و باید قدرت آن‌ها را بدانیم.

او توجه جدی به بخش کشاورزی را ضروری دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه کشاورزی بالا بودن سطح اراضی دیم نسبت به آبی است به گونه این که بیش از ۸۸ درصد اراضی این استان به صورت دیم کشت می‌شود.

اسکندری عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی استان‌هایی مانند خوزستان و ایلام به صورت آبی کشت می‌شود، اما با این وجود کردستان در کشت گندم رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: کشاورزان گندم و جو را تحویل دولت داده، ولی در پرداخت وجه گندم انگونه که باید عمل شود اقدام نشده و آخرین پرداختی مربوط به چهارم مرداد ماه است و این موضوع ما را به شدت شرمنده کرده است.

او با بیان اینکه عدم پرداخت مطالبات کشاورزان موجب بی انگیزگی در بین کشاورزان شده است، گفت: چند بار وعده پرداخت وجه گندم و جو را به کشاورزان استان داده ایم، اما عملیاتی نشده و این موضوع موجب بی اعتمادی کشاورزان نسبت به سازمان جهاد کشاورزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.