موکب بهداشتی و درمانی جواد الائمه خراسان جنوبی در شهر کاظمین مستقر و روزانه به ۲ هزار و ۵۰۰ زائر خدمت رسانی می‌کند.

موکب بهداشتی و درمانی جواد الائمه در شهر کاظمین یکی از موکب‌های ۴۴ گانه خراسان جنوبی است، که به خدمت رسانی به زائرین پیاده روی اربعین حسینی(ع)  می پردازد.

یکی از زائرین گفت: به علت سختی راه و نداشتن توان جسمی دچار سرگیجه شدم که با حضور در این موکب و انجام تزریقات حال عمومی ام بهتر شد.

اگر چه ازدحام جمعیت، مراجعه مردم را به این موکب بهداشت و درمانی زیاد کرده است، اما پزشکان عاشقانه به مداوای بیماران می پردازند.

طی کردن مسیر عشق به حسین (ع)

یکی از پزشکان حاضر در این موکب گفت: خدمت در مسیر عشق و دلدادگی به امام حسین (ع) و مداوای زائرین لیاقتی است که امسال نصیبم شد.

در این موکب خدمات بهداشتی و درمانی به کسانی که در طول مسیر با مشکلاتی از جمله گرمازدگی یا به دلایل مختلف با درد مواجه شوند ارائه می‌شود.

یکی دیگر از زائرین اظهار کرد: کسانی که قصد دارند در پیاده روی اربعین شرکت کنند دو هفته قبل از شروع مسیر پباده روی با مراجعه به دکتر اقدامات پیشگیرانه را از ابتلا به انواع بیماری انجام دهند.


بیشتر بخوانید


روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در موکب بهداشتی و درمانی جواد الائمه خراسان جنوبی مستقر در کاظمین ویزیت می‌شوند که بیشتر بیماران دچار گرمازدگی هستند.

آمار بالای مراجعات به علت گرمازدگی به مواکب بهداشت و درمانی ناشی از عدم توجه زائرین به شیوه نامه های بهداشتی برای ورود به کشور عراق است.

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اندکی در ورودی مرز‌ها زائرین دچار مشکلات ترددی شدند که در حال برطرف شدن بود.

او افزود: ضرورت دارد که از قبل تدابیر لازم برای ورود این تعداد زائر به کشور عراق اندیشیده می‌شد.

فعالیت موکب بهداشتی و درمانی جواد الائمه خراسان جنوبی تا یک روز بعد از اربعین در شهر کاظمین ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.