القاعده کتاب روایت حملات ۱۱ سپتامبر را منتشر کرد

القاعده در بیست‌و یکمین سالروز حملات ۱۱ سپتامبر، کتابی را در مورد برنامه‌ریزی این حملات منتشر کرد.

کتاب روایت حملات ۱۱ سپتامبر توسط ابو محمد المصری، یکی از اعضای ارشد القاعده، به مناسبت بیست‌ویکمین سال‌روز حملات ۱۱ سپتامبر نوشته شده است.

طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی این کتاب شامل جدول زمانی دقیق حملات به چندین هواپیمای مسافربری آمریکا در سپتامبر ۲۰۰۱ است.

کتاب نشر شده از سوی القاعده نزدیک به ۲۵۰ صفحه دارد و به‌ گونه آنلاین توسط شاخه رسانه‌ای این شبکه به اشتراک گذاشته‌ شده است.

المصری در این کتاب گفته است که القاعده از سال ۱۹۹۶ میلادی و زمان پا گذاشتن به افغانستان، به هدف کشاندن آمریکا به یک جنگ فرسایشی طولانی‌مدت آماده می‌شد.

براساس روایت این کتاب، بنیاد فکری حملات ۱۱ سپتامبر زمانی مطرح شد که یک خلبان مصری پیشنهاد فرستادن یک هواپیمای غیرنظامی حامل هزاران بشکه مواد قابل اشتعال را به یک ساختمان مهم و نمادین آمریکایی مطرح کرد.

این ایده سبب شد که چندین نیروی القاعده برای تمرینات بیشتر انتخاب و سپس در سال ۱۹۹۸ به دانشگاه‌های مختلف جهان فرستاده شوند.

این مهاجمان با ربودن چهار هواپیما، بر مرکز تجارت جهانی در نيويورک حمله کردند که در نتیجه آن، بیش از سه هزار آمريکايی جان باختند.

المصری در این کتاب، همه برنامه‌ریزی‌های قبل از حملات ۱۱ سپتامبر را روایت کرده است.

با این همه، پس از حملات ۱۱ سپتامبر، آمریکا اسامه بن لادن و ایمن الظواهری، از یکی از سرکرده های شبکه القاعده را متهم به دست داشتن در این حملات کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.