فارسی:

پژوهش‌سرای جابربن حیان به قطب گیاهان دارویی تبدیل شد

مدیر پژوهش‌سرای جابربن حیان نوبت یک، آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز، گفت: این پژوهش‌سرا به قطب گیاهان دارویی تبدیل شده است.

ثریا فارسی از تشکیل کارگاه­‌های استانی رایگان گیاهان دارویی و برگزاری دوره­ی تربیت مدرس در این حوزه خبر داد و گفت: مسابقات رایگان گلدان با توزیع بذر در چهار منطقه شیراز برگزار شده است.

او گفت: دبیر علمی قطب گیاهان دارویی استان از طریق این پژوهشسرا معرفی شده است، مسابقات استانی روغن­گیری گیاهان دارویی ویژه دانش ­آموزان نواحی شیراز و هنرستان‌­های استان امسال برگزار شد.

فارسی گفت: تجهیز آزمایشگاه گیاهان دارویی این پژوهسرا انجام شده و طی نشست‌­های متعدد با کارشناسان اداره و کانون فرهنگی شهید دعایی، زمین زراعی لازم جهت کشت گیاهان دارویی تأمین شده است.

او با بیان این که زمین کشت گیاهان دارویی پس از آماده­سازی تحویل پژوهشسرا شده است، گفت: نمایشگاه از گیاهان دارویی و روغن­گیری از آن‌ها در سطح استانی برگزار شده است.

مدیر پژوهشسرای جابربن حیان نوبت یک، برگزاری وبینار محیط زیست، همکاری با شهرداری شیراز و بازدید از بام سبز، برگزاری مسابقات مختلف به مناسبت ارتحال امام (ره) و سوم خرداد ماه، برپایی نمایشگاه استانی گیاهان دارویی و روغن و برگزاری دوره­های ایده تا اختراع و کلاس­های کمک المپیاد را از دیگر برنامه­‌ها و فعالیت­‌های این پژوهشسرا در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

فارسی گفت: انواع دوره‌­های وبینار در رابطه با سومین دوره مسابقات قطبی کشوری و جشنواره خوارزمی، نمایشگاه منطقه‌­ای آثار زیبانویسی، مسابقات سودوکو و گرفتن روغن گیاهان دارویی نیز در این مدت در پژوهشسرا برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار