معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان گفت: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۳۳۷ میلیون دلار کالا از مرز‌های کردستان صادر شده است.

طه سمیعی، معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان اظهار داشت: هدف صادراتی کردستان بر اساس هدف گذاری توسعه تجارت در پنج ماهه منتهی به مرداد ماه امسال ۲۴۵ میلیون دلار بوده که این میزان به ۳۳۷ میلیون دلار رسیده و ۶۶ درصد هدف صادراتی را محقق کرده است.

او ادامه داد: از این میزان صادرات ۱۶۱ میلیون دلار آن مربوط به گمرکات استان و ۱۷۵ میلیون دلار نیز از طریق سایر گمرکات کشور احراز شده است.

او بیان کرد: ارزش وزنی صادرات گمرکات کردستان ۴۲۶ هزار تن و ارزش وزنی صادرات سایر گمرکات کشور نیز ۲۹۲ هزار تومان بوده است.

سمیعی به میزان واردات ثبت سفارش از طریق گمرکات کردستان اشاره کرد و گفت: در این پنج ماه از نظر ارزش وزنی ۱۰ هزار تن و از نظر ارزش دلاری ۱۴ میلیون دلار کالا از طریق مرز‌های کردستان وارد شده است.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه دو هزار و ۴۵ میلیون دلار کالا از طریق مرز‌های کردستان ترانزیت شده است، افزود: ارزش وزنی این میزان کالای ترانزیت شده یک هزار و ۵۹ تن بوده است.

او  اضافه کرد: در مجموع میزان مبادلات تجاری خارجی ثبت شده در گمرکات و کردستان دو میلیون و ۳۹۶ هزار دلار بوده که از نظر ارزش وزنی نیز یک هزار و ۷۸۷ تن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.