نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی در مجلس با اشاره به اینکه امروز ۲۶ کشتی نهاده‌ها منتظر ترخیص هستند، گفت: در برنامه هفتم مهم‌ترین محور امنیت غذایی در راستای کسب استقلال اقتصادی است.

ابراهیم عزیزی در همایش آغاز کشت شتوی استان فارس با اشاره به بحث مهم امنیت غذایی گفت: تصویب قانون امنیت غذایی نشان از اراده دولت و مجلس در این راستا بوده است.

او گفت: امنیت جامعه در گروی ۴مولفه مهم است که یکی از آن‌ها امنیت کسب و کار و معیشت است که در کنار سایر مولفه ها، موجبات امنیت کلی را فراهم می‌کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه استقلال اقتصادی کشور، هنوز راه نرفته بسیار است و باید تلاش‌های بیشتری صورت دهیم.

عزیزی گفت: وقتی امروز بنا به اظهارات رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، ۲۶کشتی واردات نهاده داریم و آن هم در بنادر دپو شده، به راستی کجای کار مشکل دارد؟ این نشان از این دارد که تا رسیدن به استقلال غذایی فاصله‌ها بسیار است.

عزیزی با بیان اینکه متأسفانه اعتماد اجتماعی آسیب دیده است، بیان کرد: اینکه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری اعتماد نمی‌کند یا کشاورزان به برنامه‌های ما توجه نمی‌کنند، نیاز به آسیب شناسی دارد.

او گفت: امروز مهم‌ترین وظیفه جهاد کشاورزی این است که امید را در کشاورزان افزایش دهد و اگر این کار صورت گیرد، کشاورز ما مسیر‌های نرفته را نیز طی خواهد کرد.

عزیزی گفت: برنامه هفتم در حال بررسی است و از سازمان جهادکشاورزی انتظار می‌رود موضوع محور و پروژه محور موضوعات خود را در قالب این برنامه دنبال کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به اهداف کشاورزی بدون نظم تشکیلاتی شدنی نیست آن هم با رها شدگی که امروز شاهد آن هستیم و در این راستا از اقدامات غیر کارشناسی باید پرهیز کرد.

او با انتقاد از عدم رهاسازی آب در تابستان امسال نیز گفت: چرا باید ۷۷هزار هکتار اراضی استان زیر کشت نرود در حالی که حق آبه مصوب شده بود؟ این یعنی بی توجهی به امنیت غذایی که متأسفانه شاهد آن بودیم.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار پرهیز از تنگ نظری‌ها در این حوزه شد و گفت: اگر فرصتی هست باید در اختیار مردم قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار