مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: به زودی نهال های جدید جایگزین درخت های مرکز تحقیقات کشاورزی پارس آباد می شود.

محمود قلیزاده گفت: در چند روز اخیر ابهاماتی در زمینه قطع درختان جنگلی حاشیه ارس و اولتان پارس‌آباد منتشر شد که منابع طبیعی چنین شایعاتی را تکذیب می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اینکه این درختان به هیچ عنوان قطع نشده و منطقه تحت حفاظت یگان حفاظت منابع طبیعی این استان قرار دارد، می گوید: تمامی مراتع و جنگل‌های استان از شمال تا جنوب طرح نظارت کاداستر قرار دارد و هر اقدامی مبنی بر قطع درختان در همان لحظه رصد و رسیدگی می‌شود.

او با بیان اینکه اخبار منتشر شده درباره قطع درختان جنگلی حاشیه ارس و اولتان از سوی افراد سودجو در فضای مجازی کذب است، گفت: این تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی مربوط به جنگل‌های اولتان نیست بلکه مربوط به درختان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس‌آباد مغان است.

قلیزاده می گوید: قطع این درختان با هدف تعریض جاده در مسیر پارس‌آباد - سربند و بازسازی و نوسازی آنها به صورت قانونی انجام شده و مسئولان اداره تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس‌آباد نیز متعهد شدند به زودی نهال‌های جدیدی را جایگزین این درختان کنند.

او در ادامه گفت: نابودی منابع طبیعی با قطع درختان جنگلی اتفاق می‌افتد که در استان اردبیل با حساسیت ویژه این اقدامات پیگیری شده و جلوی هرگونه سودجویی در تمام نقاط جنگلی گرفته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل می گوید: اردبیل رویشگاه و زیستگاه درختان بکر است و اقدامات مناسبی برای حفاظت درختان حاشیه ارس در پارس‌آباد مغان انجام شده به طوری که اراضی محدوده‌های جنگلی و درختان داخل طرح هادی در روستاها تحت حمایت و صیانت منابع طبیعی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.