خبر حمله پلنگ به گله گوسفندان در سی‌سخت و واکنش محیط زیست

مدیر روابط عمومی محیط زیست به خبر حمله پلنگ به گله گوسفندان در دهنوی سی‌سخت واکنش نشان داد.

 رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان در واکنش به این خبر ضمن تائید تلف شدن یک راس بز و یک راس میش یکی از دامداران روستای دهنوی سی سخت گفت: نحوه تلف شدن و مکان آن نیاز به بررسی لاشه ها دارد.

هادی سینایی افزود: پلنگ جانوری است که هنگام حمله اغلب تک طعمه بوده و فقط به یک طعمه حمله می کند و به یک طعمه راضی است و نکته مهم تر آن که پس از موفقیت در حمله، طعمه شکار شده را برداشته و به جای امن می برد.

او ادامه داد: گرگ و سگ های ولگرد عمدتا" به دلیل حرص و طمعی که دارند هنگام حمله، به یک طعمه قانع نیستند و اغلب به دنبال افزایش تعداد طعمه های دیگر هستند؛ به همین خاطر درهنگام حمله گرگ و سگ های ولگرد تعداد تلفات بالا است.

رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان گفت: پلنگ در جاهایی که احساس خطر کند شب ها، آن هم با احتیاط ظاهر می شود، به همین خاطر است که پس از گذشت دو هفته هنوز پلنگ محدوده باغات انگور بندان سی سخت علی رغم استفاده از طعمه، دوربین های دید در شب و وسایل سمعی و بصری مناسب هنوز دیده نشده است.

سینایی بیان کرد: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به محض اطلاع از این خبر دستور دادند، کارشناسان حیات وحش، ضمن معاینه دقیق لاشه های بز و میش تلف شده، موضوع را برای اقدامات بعدی به منظور جبران بخشی از خسارت و کمک به این دامدار مکتوب گزارش دهند.

او می گوید: ما درک می کنیم که وقتی بز یا میش عشایری تلف می شود چه فشار روحی به عشایر وارد می شود و محیط زیست استان تمامی اقدامات قانونی لازم برای کمک و جبران بخشی از خسارت به دامدار را انجام می دهد.
به گفته دهیار روستای دهنو سی سخت عکس های منتشر شده در فضای مجازی مربوط به این حادثه نیست و مربوط به حادثه یک ماه گذشته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.