اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان باهدف هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی استان برای پشتیبانی از جریان پرشور حرکت زائران اربعین حسینی، با بسیج امکانات و توانایی‌ها، زمینه را برای تردد عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تسهیل می‌کند.

بهروز آقایی  گفت: این اداره کل هر ساله در آستانه اربعین حسینی با اتخاذ تمهیدات مختلف در زمینه‌های خدماتی، رفاهی، بهداشتی، لجستیکی و مالی، مجموعه اقداماتی را به مرحله اجرا می‌گذارد.

او حمایت مالی از ٧٠ موکب خدمت‌رسانی در شهر‌های ماهشهر، آبادان، خرمشهر، چوئبده، اروندکنار و شادگان از طریق تأمین اقلام مصرفی و نیازمندی‌های آنان در مسیر تردد زائران با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۶/۵ میلیارد ریال را از جمله اهم این اقدامات برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین  به برپایی موکب در مسیر شهر‌های بندر امام خمینی (ره) به شلمچه و خدمات‌رسانی مشتمل بر ارائه امکانات رفاهی و اقامتی به تعداد ٣ هزار نفر در شبانه روز  اشاره کرد.

آقای آقائی، اسکان رایگان به ظرفیت هزار نفر در موکب منازل سازمانی این اداره کل، همچنین پذیرش و ارائه خدماتی درمانی به زائرین در درمانگاه محل مذکور را از دیگر اقدامات برشمرد که تا پایان جریان بازگشت زوار ادامه می‌یابد.

او  گفت: در راستای رفاه حال زوار لوله‌کشی خط مه‌پاش جهت خنک‌سازی مسیر تردد به طول ٢۵٠ متر، تأمین و استقرار ۵ دستگاه کانکس و یک دستگاه آمبولانس در مسیر تردد زائران و همکاری تنگاتنگ با ستاد اربعین استان خوزستان به منظور رفع نیازمندی‌ها از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل به شمار می‌آید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اذعان به مشارکت فعالانه و داوطلبانه‌ی کارکنان جامعه بندری و دریایی خوزستان در جریان خدمت‌رسانی به زائرین اربعین گفت: مشارکت پرشور کارکنان بنادر خوزستان گوشه‌ای از عشق و ارادت آنان به حرکت ماندگار و جریان‌ساز واقعه عاشورا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار