رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار از نجات و رهاسازی یک قلاده خرس قهوه‌ای گرفتار در فنس باغ‌های کشاورزی محدوده لاکه این شهرستان خبر داد.

علی فرهی تکرمی گفت: به دنبال دریافت گزارشی از گرفتار شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در فنس باغ‌های کشاورزی روستای ییلاقی لاکه رودبار، اکیپ کاملی از یگان حفاظت و حفاظت محیط زیست این شهرستان در محل حاضر شدند.

او افزود: پس از بررسی اوضاع، یک قلاده خرس گرفتار شده در تله گراز مشاهده شد که با جدا کردن تله به سمت باغ‌های کشاورزی حرکت کرده و در فنس گرفتار شده است.

پس نسبت به هماهنگی جهت اعزام تیمی متشکل از رئیس اداره نظارت بر حیات وحش و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از رشت به محل که خارج از مناطق تحت مدیریت بود، اقدام شد.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار، به دلیل استرس وارده به حیوان امکان مقیدسازی با ادوات زنده‌گیری و بیهوشی ابتدا مقدور نشد و در نهایت با همکاری اهالی روستای لاکه و مدیریت صحنه استرس حیوان کاهش یافت و سپس با استفاده از دارت و سلاح بیهوشی، خرس قهوه‌ای بیهوش شد.

آقای فرهی تصریح کرد: دامپزشک محیط زیست گیلان ضمن معاینه فیزیکی و اقدامات درمانی لازم و چک کردن علائم حیاتی این حیوان تأیید کرد؛ زخم خرس جدی نیست و قابلیت رهاسازی دارد، بنابراین خرس قهوه‌ای به زیستگاه مناسب و خارج از باغ منتقل و پس از به دست آوردن هوشیاری کامل رهاسازی شد.

نجات و رهاسازی یک قلاده خرس قهوه‌ای در رودبار

او از همکاری مردم لاکه برای حفظ تنوع زیستی و حفاظت از محیط زیست با اطلاع رسانی به موقع و تلاش کافی و تمکین از راهکار‌های کارشناسان تشکر کرد.

نجات و رهاسازی یک قلاده خرس قهوه‌ای در رودبار

خرس قهوه‌ای بزرگترین گوشتخوار ایران است که ممکن است تا ۳۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشد.

نجات و رهاسازی یک قلاده خرس قهوه‌ای در رودبار


بیشتر بخوانید


نجات و رهاسازی یک قلاده خرس قهوه‌ای در رودبار

ارتفاعات شهرستان رودبار، در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز گیلان از بهترین زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
آخی نازی - خوب بشو زود